Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. juli 2007 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

indsætte mere end 1 billede af gangen

Jeh havde lige en stak billeder som jeg gerne ville have indsat i et dokument.

men jeg kan åbentbart kun indsætte 1 billede af gangen. jeg har prøvet at markere flere billeder  (indsæt - billede - fra fil)
men jeg får kun lov at markere 1.
Jeg prøvede så via stifinder. Her kan jeg godt få lov at markere alle billederne, men når jeg så i dokumentet vælger indsæt så indsættes kun! det første.

Så kan det overhoved lade sig gøre, at indsætte flere billeder i et Word dokument på en gang (Word 2000)
Avatar billede knirkeline Nybegynder
12. juli 2007 - 14:58 #1
Du kan i stifinder-vinduet markere billederne og derefter trække dem til dit åbne worddokument i proces-linjen
Avatar billede perhol Seniormester
12. juli 2007 - 17:38 #2
>knirkeline
Hvilket vel så nogenlunde er det cyberspace siger er prøvet.

Hvis man fra stifinder trækker flere billeder over i et åbent word-dokument på side 1, lægger de sig måske lige efter hinanden på side 2 og fremefter uden linjeskift i mellem dem.
Det gør de hos mig (word 2003).
Det gør de i min installation af word 2003.
Avatar billede jkrons Professor
12. juli 2007 - 22:16 #3
En mulighed er at bruge PowerPoint som mellemstation. Her kan du oprette et fotoalbum, fra udpegede billeder, hvor hvert billede indsættes på sit eget dias.
Du kan så sltte det titeldias, der automatisk genereres. Vælg så Filer- Send til - Microsoft Word. Vælg typen Noter under dias.

Nu overføres det hele til Word, og du kan så tilpasse det, som du ønsker.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. juli 2007 - 07:46 #4
knirkeline>> det med at trække dem over virker sgu. så læg et svar og der er point

Det undre mig stadig at hvis jeg markerer vælger copy og i word siger indsæt. så er det kun!! det første der indsættes ikke alle de andre.
Avatar billede knirkeline Nybegynder
13. juli 2007 - 08:11 #5
Der er også mange ting med Office, som undrer mig, men sådan er det jo...