Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. juli 2007 - 15:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lave "værkstøjslinie" i Word 2007

Jeg har lige opgradet min Office 2003 til 2007, og er løbet ind i et lille problem.

Jeg har nogle makroer der indsætter underskrifter for forskellige personer. Disse var tidligere lagt i en værktøjslinie, hvor hver person så havde sin egen knap.

Men hvordan gør jeg lige det i Office 2007, jeg kan godt afspille makroerne via F8, men jeg vil også gerne have en værktøjslinie eller lignede til den.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. juli 2007 - 17:47 #1
Hvis du tidligere havde en værktøjslinje i din skabelon, eksisterer den også i Word 2007 (hvis du altså stadig har den skabelon). Kig under fanen Tilføjelsesprogrammer/Add-ins.

Hvis der er tale om makroer, som "bare" indsætter en tekst, kan du overveje i stedet at lave dem som autotekster (building blocks/hurtige dele, som det hedder i 2007).

Endelig er der mulighed for, at du går i vba og via kode opretter din værktøjslinje i en skabelon. Der eksisterer også en CustomUI-editor (UI=user interface/brugergrænseflade) på nettet, som kan hentes og hvor man har mulighed for at oprette den xml-fil, som nu ligger bag værktøjsknapper mv. Har dog ikke selv afprøvet CustomUI, men har både hørt og set, at den fungerer ganske glimrende.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. februar 2008 - 14:19 #2
Nå, jeg har har ikke haft tid til at kigge meget på det siden, så har reelt ikke fået løst problemet. At jeg ikke har haft tid, skal dog ikke gå ud over dig, så smider du et svar.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. februar 2008 - 17:36 #3
Svar :-)

(men jeg vil da gerne gentage en del af min tidligere kommentar; nemlig at der ikke bør være noget problem, da værktøjslinje fra tidligere versioner også eksisterer i 2007)