Avatar billede dyne-jensen Juniormester
08. juli 2007 - 23:25 Der er 1 kommentar

Installation af .Net

Hej!

Jeg har et spørgsmål omkring hvordan .Net skal installeres.

Eksempel: Når man installerer Windows XP, og ønsker at lægge en service pack ind, så behøver man ikke at installere sp1 først, men kan nøjes med at installere sp2, da service pack 2 også indeholder alt hvad service pack 1 indeholder.

Er det det samme tilfælde med ".Net Framework", eller skal alle versionerne installeres?

Windows Update foreslår at jeg installerer både version 1 og 2 af .Net Framework.

Er ".Net Framework" og ".Net Runtime" det samme? Har hørt der også er noget der hedder ".Net Runtime".

Venlig hilsen
Dyne-Jensen
Avatar billede groop Nybegynder
09. juli 2007 - 00:55 #1
Det er ikke det samme med .Net Framework. 2.0 bygger ovenpå 1.1's fundament, men ikke uden at ændre 1.1 strukturen. Det kan være nedlagte metoder eller omstrukturering af klasser.
Der kan være .Net 1.1 kode der ikke fungere ved 2.0. Der sker intet ved, at installere begge. Det er op til dig som udvikler, at vælge den du vil benytte. 3.0 installere kun ekstra pakker og ændre derved ikke ved 2.0.

Uden at kende til de steder, hvor du set .Net Framework og .Net Runtime blive omtalt vil jeg sige, at personerne henviser til følgende:

.Net Framework er hele pakken (Hele .Net)
.Net Runtime er Common Language Runtime - http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Language_Runtime
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ddk909ch(VS.71).aspx
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/8bs2ecf4(vs.71).aspx
Held og lykke.