Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. juli 2007 - 21:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ukendt enhed i enhedshåndteringen

Hey alle.

Jeg har en ukendt enhed, stående med gult flag i enhedshåndteringen. Jeg kan ikke komme til at se hvad det er, så jeg kan opdatere driver, eller finde ud af hvad der er galt. Jeg har prøvet at tage alle ekstra ting fra, og sætte dem til en eftger en, for at se om der blev problemer, men uden held.

Findes der en eller anden metode til, at finde ud af, hvad denne "ukendte" enhed overhovedet er ?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. juli 2007 - 01:23 #1
har du installeret ALLE drivere til dit bundkort, det er tit en af dem der mangler.
ellers er der programmer så som EVEREST der kan hjælpe dig
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juli 2007 - 04:45 #2
Programmer som everest baserer som regel deres oplysninger på driverne så er de ikke installeret er det ikke sikkert det hjælper. Har du prøvet at fjerne enheden og når windows finder den igen, se om den siger noget som helst om hvilken type enhed det er? Evt lade windows søge på nettet efter drivere. Prøv evt win update og vælg brugerdefineret opdateringer, se om der kommer noget under valgfri eller hardware opdateringer
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. juli 2007 - 08:30 #3
everest baserer sig netop IKKE på driverne der er installeret, derfor er rpogrammet en god hjælp når man ikke ved hvilken hardware der er i maskinen
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juli 2007 - 09:39 #4
det mener jeg faktisk at den gør
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
09. juli 2007 - 10:37 #5
Jeg har forsøgt, at fjerne den, og lade Win Vista søge efter nye opdateringer, driver mv. Men den kommer ikke med nogle forslag til hvad det kan være for en enhed.

Jeg har everest, men aner ikke hvor jeg skal se henne ?? Der er ihvertfald ikke nogen gule advarsler der blinker.

Jeg vil lige prøve, at opdatere bundkortet igen senere i dag, for at lukke den mulighed. Hvad med Bios, skal jeg opdatere den, eller hellere pille fingrene væk ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juli 2007 - 10:46 #6
BIOS update burde bestemt ikke være problemet, men føler du dig sikker i BIOS update er det altid en god ide at køre med seneste BIOS. Det kan jo sagtens være en enhed der er for gammel til Vista kan genkende den
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
09. juli 2007 - 12:04 #7
Så dumt....!! arg..

Vista kommer selv med en pop up, hvor den siger, at løsningen ikke findes... PÅ MIT SPROG:::  så tog den jo bare på engelsk i stedet...

Compatibility issue between MPU-401 Compatible MIDI Device and Windows Vista

This problem was caused by a compatibility issue between Windows Vista and MPU-401 Compatible MIDI Device.

MPU-401 Compatible MIDI Device was created by NVIDIA Corporation

Det er så vidt jeg ved lyd og grafikkort ??  Så jeg skal vel bare hente nyeste opdateringer til disse.?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. juli 2007 - 12:15 #8
mpu-401 er midi porten på dit lydkort, så ja en ny lyddriver burde løse det
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juli 2007 - 13:59 #9
yir ;)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
02. december 2007 - 20:37 #10
Point ?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
02. december 2007 - 21:07 #11
nej tak, u keep
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. december 2007 - 11:55 #12
springer over
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
03. december 2007 - 12:26 #13
ok, lukker