Avatar billede naquer Nybegynder
06. juli 2007 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af fladskærms TV (37-40")

Hej Eksperter

Har besluttet mig for at købe en 37 eller 40" fladskærms tv. Regner med at det skal være et LCD og det må ligge i prisklassen 8000-12000 kr.

Har kigget en del på Samsung men har fået at vide i Hi Fi klubben at Sony laver bedre LCD skærme.

Kan i anbefale nogle?
06. juli 2007 - 15:56 #1
Måske noget herfra -> http://www.flatpanels.dk/ ???
Avatar billede freekyzone Nybegynder
06. juli 2007 - 18:48 #2
Hmm...

Jeg har talt med en kammerat fra et "unavngivent firma" om tv mange gange, da jeg selv står og skal købe.
Han taler mest for Panasonic, og jeg helser mest til Samsung.

Panasonic har efter hans udsagn mindst fejlprocent. Og dem der er fejl på rettes hurtigt.
Det er næsten det samme som Samsung, men det er en lidt anden situation, pga. der nu er solgt så mange, og dermed ændre lidt på fejlprocenten.

Philips har jeg fået et godt råd om IKKE at købe. Det er bare ikke godt!
(og så har jeg købt et lille Philips TFT ind til soveværelset... hæhæ... men det var billigt...)

Sony har jeg aldrig hørt skulle lave bedre tv end Panasonic og Samsung.

Men igen. Der er sikkert lige så mange meninger om TV, som folk har meninger om biler og computere. Det er meget en smagssag.

Du gå ikke galt i byen, hvis du går efter Samsung, Sony eller Panasonic. Men husk også at se efter hvordan det passer ind i din stue/hjem. Det er trods alt et møbel som du skal se meget på - også når det ikke er tændt.

Du skal nok bare ikke købe AlfaView :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2007 - 20:44 #3
"Philips har jeg fået et godt råd om IKKE at købe. Det er bare ikke godt!"

Korrekt - det er absolut ikke et godt råd .... Hvem er det den kloge????

Vil anbefale dette: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/consumer/tv_gr_dk_consumer/flat_tv_ca_dk_consumer/ce/_productId_42PF9831D_10_DK_CONSUMER/widescreen_flat_TV+42PF9831D_10?proxybuster=Z2PZFSRVFUVCDJ0RMRESHQFHKFSEKI5P

Ambilight giver meget mere dybde end normalt.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
06. juli 2007 - 21:26 #4
john_stigers -> ambilight er "bare" lys i billedets nuancer som bliver kastet op bag tv'et. Lidt poppet hvis du spørger mig.
- ok, det kan give lidt "blødere" billed, men stadig en detalje jeg godt kan være foruden.

Så jeg følger min makkers råd (nu har han trodsalt arbejdet med rasio-tv i nooogen år) - jeg holder mig generelt fra philips (medmindre tilbudet er vildt vildt godt...)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2007 - 21:38 #5
freekyzone - jeg har nu også arbejdet med radio/tv i nogen år efterhånden  ;)

Men køb du bare slamsung som vi kalder det :)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
07. juli 2007 - 09:08 #6
john_stigers -> Bevars!
Hvad kom først hønen eller ægget?
Hvad er pænest, sort eller hvid? Blå eller grøn?

Det er som jeg skriver meget en smagssag.
- og hvorfor er der solgt flest samsung i forhold til philips? Der må være nogen der har en præference for samsung, frem for philips, hvad den så end skyldes.

Der findes (som jeg har skrevet) lige så mange meninger og holdninger som der er folk.

Jeg har givet min vurdering, og jeg respekterer at john_stigers har en anden :-)
- sdan vil det jo altid være...