Avatar billede platanvej Nybegynder
06. juli 2007 - 15:53 Der er 2 kommentarer

problemer med speed/duplex indstillinger

Kære eksperter!

Mit problem:

Min stationære pc mister hele tiden forbindelsen til netværket/routeren. Dette giver mig store problemer, fordi jeg gerne vil dele filer mellem min bærbare og min stationære.
(der er ingen problemer mellem den bærbare og routeren)

Når jeg sætter duplex indstillingerne på Force 10 full duplex er der ingen problemer. Alle andre indstillinger gør, at jeg mister forbindelsen.

Mit Netkort er onboard NVIDIA nForce networking controller og min router er en 54 mbit netgear router.

Mit spørgsmål:
Kan jeg få min pc til at køre med en 54 mbit forbindelse? - Eller i fald få min maskine til at køre stabilt med mere end 10 mbit uden at skulle købe en ny 100 mbit router eller et nyt netkort?

Kan min stationære
Avatar billede mash Mester
06. juli 2007 - 17:37 #1
Altså din pc er sat til routeren med et kabel ? eller osse trådløst ?

Hvis kabel hvor langt er det ?(er kabel ok uden knæk)

Hopper den af med det samme eller først når du overføre data ?
Avatar billede platanvej Nybegynder
07. juli 2007 - 13:15 #2
- Pc'en er sat til routeren med kabel.
- Har prøvet flere kabler, 1m og 5m med samme resultat.
- Den hopper af efter nogle minutter. Det er lige meget, om jeg er ved at hente filer, eller om jeg slet ikke bruger forbindelsen.