Avatar billede Lasse Novice
04. juni 2001 - 16:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændring af glemt password

Goddag...

Jeg har glemt pw til brugeren sys. Kan man få det på nogen måde?

Er der et sted hvor man kan læse om SQL statements i oracle...? Her tænkes på de enkelte ord i SQL sætningerne(select, insert osv.). Jeg kender godt select og disse sætninger da jeg kommer fra et andet databasemiljø, men jeg vil gerne lære nogen flere oracle specifikke kommandoer.
Avatar billede lagermus Nybegynder
04. juni 2001 - 23:55 #1
Det har ikke været mig muligt at finde ud af om man rent faktisk kan opsnappe dette pw. Jeg tror det ikke. Mener at det gemmer sig i filen pwdorcl.ora, men den er ikke bare sådan lige at læse...

Kan det være... bruger:system pw:manager ?

Husk fremover at oprette din egen bruger, så du kan få et pw du kan huske: GRANT DBA TO [navn]
IDENTIFIED BY [pw];

Jeg kender en bog der kommer ind på dit ønskede emne: Titel : Introduktion til Oracle programmering, Forlag : Klim ISBN : 87-7724-756-6

Hvad med oracle.com ?

Håber det kan hjælpe !

Avatar billede Lasse Novice
05. juni 2001 - 00:12 #2
ok... jeg har været inde på oracle.com... men jeg kan ikke lige finde siden der hedder:

Oracle og SQL(eller noget i den stil)

Søger jeg på et eller andet derinde får jeg 10000 resultater... hvilket ikke er overskueligt.

Ok, jeg kan logge ind som system, men jeg kan ikke ændre sys\'s password. Jeg skriver:

password sys

den prompter mig 2 gange for pw.

Jeg skriver det ind og den kommer med denne fejlmeddelelse:

ORA-01005: null password given; logon denied

Ehhhh????
Avatar billede Lasse Novice
05. juni 2001 - 01:21 #3
hmmmm, intet svar som jeg lige kan bruge... Jeg har installeret det om... så !!!
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2001 - 07:08 #4
SYS-brugerens default password er \'change_on_install\'.

Man kan sætte password for en bruger ved at gå ind som fx. system/manager og sige:

ALTER USER SYS IDENTIFIED BY <password>;
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2001 - 07:12 #5
Eksempler på Oracles brug af SQL kan findes i Oracle8i SQL: http://technet.oracle.com/doc/oracle8i_816/server.816/a76989/toc.htm

Det er gratis at registrere sig på technet.