Avatar billede nat Nybegynder
02. juli 2007 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til underwebsite

Hvis jeg har et website hvor under jeg har oprettet en undermappe hvori der ligger en index.html fil, hvordan kan jeg så tilgå denne side uden at skulle skrive det hele?

Jeg vil f.eks. gerne kunne tilgå siden ved at skrive:
http://www.test.dk/undersite

og IKKE skulle skrive: http://www.test/undersite/index.html?

Er det noget jeg kan sætte i mappe indstillingerne?
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 16:24 #1
ja det kan du sagtens, under egenskaber for dit site, angiver du hvilke default sites der skal kigges efter, der tilføjer du index.html
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 16:27 #2
det er under documents du skal tilføje index.html
Avatar billede nat Nybegynder
02. juli 2007 - 16:29 #3
Tak for det - manglede selvfølgelig bare index.html, der var kun index.htm på listen...
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 16:33 #4
jeps, og det skyldes kompabilitet (med de browsere /os der kun kan håndtere 8.3) dvs 3 tegn i efternavnet.