Avatar billede excel_desperado Nybegynder
02. juli 2007 - 16:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning med acces forespørgsler

Jeg prøver at brevflette mit word-dokument op mod en bestemt forespørgsel oprettet i en acces database.
Problemet er at når jeg i word åbner datakilden til brevfletning og finder databasen; så kan jeg ikke finde lige præcis den forespørgsel jeg skal bruge.
Til gengæld kan jeg godt finde andre forespørgsler og tabeller.
Dvs. jeg kan flette med nogen men ikke alle forespørgsler i min acces database...Synes det er underligt jeg ikke engang kan se den pågældende fra word...
Nogen der har nogen erfaring med dette?

MVH
02. juli 2007 - 16:19 #1
Er det en udvælgelsesforespørgsel?
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
02. juli 2007 - 16:44 #2
ja det er det
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
10. juli 2007 - 14:39 #3
Jeg fandt yderligere ud af at der i word under funktioner_indstillinger_generel er et felt "bekræft konvertering ved åbning" som der skal flueben i.
I så fald når brevfletningen åbner de mulige tabeller og forespørgsler i databasen, spørges hvilken type datakilde der skal benyttes.
Default er åbenbart OLE DB database og her kan man ikke se forespørgsler med kriterier.
Vælg derfor DDE, så kan alle tabeller og forespørgsler ses og vælges!
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
10. juli 2007 - 14:40 #4
g