Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2007 - 09:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Client does not support authentication protocol requested by serv

Mit webhotel har flyttet min MySQL-database til en database i version  4.1.10

Siden fungerer fint på nettet, men jeg kan ikke længere teste mine ASP-sider lokalt før jeg uploader dem... jeg får fejlen:

"Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client"

Samme fejl får jeg i Fronten, når jeg prøver at connecte. Hvad dælen gør jeg?

/Plaf
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2007 - 09:49 #1
Som den siger - opgraderer din MySQWL klient. Din lokale MySQL-driver til ASP er tydeligvis en ældre driver, som du bør opdatere. Hvad du mener med "Fronten" skal jeg ikke lige kunne sige :)
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2007 - 09:49 #2
MySQWL er noget helt nyt... eller også er det en stavefejl :|
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2007 - 09:58 #3
Hæ - kender heller ikke MySQWL ;-)

Min driver er version 3.51...

/Plaf
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2007 - 10:42 #4
Så har jeg opdateret driveren fra 3.51 til 3.51.16 - og nu virker ASP-siderne. Skal sikkert opdatere min Front også... Barklund: Vil du have point, så skal du svare ;-)

/Plaf
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2007 - 11:10 #5
Jeg oversatte jo bare den engelske tekst :)
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2007 - 11:14 #6
Jamen det er da også okay - når nu jeg er så dum at jeg ikke kan gøre det selv ;-)
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2007 - 11:19 #7
Taktak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2007 - 23:57 #8