Avatar billede warg Nybegynder
25. juni 2007 - 17:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan man få pixelfejl til at forsvinde?

Hej alle eksperter.
jeg har en mobil med totalt pixelfejlet skærm.
det skete da en sten ramte mobilens skærm.
spørgsmålet er om pixelfejlene kan forsvine hvis jeg selv skiller den ad og réparerer skærmen på en eller anden måde.
hvis det er muligt, hvordan gør jeg så?
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 18:00 #1
nej den skal have en nyt display, der er intet andet at gøre.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juni 2007 - 18:00 #2
Du har oprettet spørgsmålet i en forkert katergori. Denne kategori er forbeholdt Eksperten-relaterede emner, og ikke andet.

Læs følgende instruktioner grundigt igennem, før du fortsætter:

Ved flyt af spørgsmål:
Husk at MARKERE dit navn i boksen til venstre, og klikke på ACCEPTER-knappen, EFTER at du har lagt et SVAR.
Derefter opretter du spørgsmålet, i den rette kategori. Derefter lægger du et link til det nye spørgsmål, i dette spørgsmål.

Efter at have læst instruktionerne grundig igennem, flyt dit spørgsmål til:

http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/Telefoner/
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 18:19 #3
thesurfer, det er da hul i hovedet at flytte spørgsmålet, svaret er jo det samme, men en andne gang vil det da være smartere at oprette det i den rette kategori, men at lukke det selv, for at oprette det igen, det er molbo agtigt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2007 - 19:10 #4
SB - der er nogle der gerne vil have point i den rigtige kategori - det giver ligesom logik.

Enig i at spørgsmålet bør lukkes og oprettes i http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/Telefoner
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juni 2007 - 19:14 #5
Det er korrekt at det er molbo-agtigt. Men hvis man laver en fejl, skal man rette den.

Hvis jeg ville vide, om pixelfejl kunne reparares, ville jeg kigge http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/Telefoner/

Der er der jeg forventer, at finde telefon-relaterede spørgsmål.

Det ville være hul i hovedet, at besvare spørgsmål i kategorier, hvor de ikke hørte til.

Hvis jeg ville købe bil, ville jeg nok ikke kigge i Bilka, men kigge hos en bilforhandler. Hvis jeg ville købe hus, ville jeg nok ikke kigge i Bilka, men kigge hos en ejendomsmægler.

Så hvorfor skal jeg kigge i "Eksperten :: Fejl", når jeg vil vide om pixelfejl kan reparares??

Så kunne man jo lige så godt kun have 1 kategori (kaldet "alt"), og oprette alle spørgsmålene der.. så skal man ikke lede flere steder.. :-)
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2007 - 01:02 #6
Flyt det !-)

>>Screem-brille

-- og det har ikke relation til, at du måske også overvåger denne kategori, det har relation til, at eventuelle eksperter i mobiltelefon-skærme sikkert kigger i Hardware/telefon-kategorien, og derfor giver bedre muligheder for at spørgeren kan få et relevant svar !o]
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 01:10 #7
roenvig, jeg har arbejdet i 4 år som mbioltelefon teniker, og har skiftet de første par tusinde skærme, men ser vi bort fra det, så har du da ret, men det er stadig tåbeligt at flytte spørgsmålet, ingen af jer er den mindste smule i tvivl om at smadret LCD panel ikek akn laves, og derfor er det mig en gåde at i vil bruge SÅ meget energi på at få spørger til at flytte spørgsmålet, når I alle ved at svaret er det samme, ligemeget om der spørges her eller i telefon kategorien.
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2007 - 01:18 #8
-- men du har vel også læst strandløvens indlæg ...

-- det er vel ikke lige den mest indlysende kategori at kigge i, hvis man har problemer med sin fon ?-)
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 02:30 #9
roenving, ja men når der nu er svaret (jeg havde ikke set kategorien) normalt skriver jeg også selv at folk har valgt den forkerte kategori, men svarer alligevel hvis jeg kender svaret, at "tvinge" folk til at flytte et spørgsmål som der er besvaret, vil i mange tilfælde få et bestemt udfald, nemlig at folk tlnker, damn nogle netbetjente, det orker jeg ikke, og så er det sidste gang de har benyttet eksperten.
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 07:33 #10
SB - Du havde ikke set kategorien ?
Nej, du kigger på 60point og ikke om reglerne overholdes ;)

Netbetjente ?
Du er normalt den første til at kommenterer fejl på E, så den holder vist ikke *GH*
Selvfølgelig skal opretter gøres opmærksom på der er oprettet i forkerte kategori. Dette vil fjerne de fejlplaceret tråde samt give opretter langt bedre mulighed for at folk ser hans spørgsmål.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 08:03 #11
huset jeg havde faktisk ikke set kategorien nej, af og til så laver vi alle fejl, js kan da bekræfte at der for nyligt var en der anmeldte en for at lægge et "tomt" svar i et spørgsmål (men de udlovede point var 0) og så er der jo ingen grund til at belemre coadmins med det, hvilket jo blot viser at langt fra alle faktisk kigger på alle detaljer før de reagerer.

Og som slut, vi er altså enige om at det er smartest for en selv at benytte den korrekte katagori for ens egen skyld, men stik nu lige fingeren i jorden og tænk over, vil det virkelig hjælpe spørger at blive kastet over i telefoni gruppen, det er nok de færreste i den her tråd, der mener at chancen for at reparere en defekt fysisk påvirket ldc skærm er større fordi der spørges i den rette gruppe.
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 08:19 #12
Jeg har ikke taget stilling til hvor fejlen er i hans telefon, jeg taget udgangspunkt i tråden er oprettet i den forkerte kategori.

Jeg tror nærmere du tager udgansgspunkt i du har smidt et svar og derfor ønsker point, men lad nu det ligge.

Jeg sender Snowball en post
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2007 - 09:36 #13
Der er ikke nogen tvivl om at spørgsmålet er oprettet i den forkerte kategori og derfor _bør_ flyttes - især når der reelt findes en specifik kategori der passer til spørgsmålet.

Min personlige holdning er, at spørgsmålet skal flyttes hvis der endnu ikke er kommet reelle indlæg som bidrager til en løsning. Det er sket i dette tilfælde, og derfor synes jeg godt man kan gøre spørgsmålet færdig, men samtidigt også gøre brugeren opmærksom på at der findes en bedre kategori til den slags spørgsmål.

Men prøv lige at kigge på tidsstemplingen for de 2 første indlæg. De ligger jo inden for ca. 30 sekunder, så det er nok der I begynder at gå forbi hinanden. Mit bud er at thesurfer ikke har set SB's indlæg og derfor ganske korrekt gør spørger opmærksom på at spørgsmålet bør flyttes ;)

Problemet skulle gerne løse sig selv i den nye version af Eksperten eftersom vi der kan flytte spørgsmålet til en anden kategori.

Snowball / Admin
Avatar billede warg Nybegynder
26. juni 2007 - 13:54 #14
undskyld, jeg vidste faktisk ikke at der var nogen kategori der hed Telefoner. Men det ved jeg så nu. jeg har givet screem brille points fordi at hans svar var rigtigt.
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2007 - 14:07 #15
Helt i orden - så ved du det til næste gang :)

Sagen er hermed lukket.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. juni 2007 - 15:05 #16
snowball> Det var et godt bud :-)

Jeg er ikke længere Pro-medlem, pga inaktivitet (eksamen), og derfor ikke længere tælleren, som fortæller mig om der er skrevet indlæg.

Jeg var selv i tvivl, om placering af telefon-kategorien, men gættede på hardware (som var den eneste passende kategori jeg kunne finde), og fandt telefon-kategorien der.

Lad os håbe at fremtidige version af Eksperten, er mere brugervenlige.
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 18:12 #17
Hvis den kommer ;)
Avatar billede huset Praktikant
27. juni 2007 - 10:41 #18
SB - Morale er godt, men hvad med dobbeltmorale
http://www.eksperten.dk/spm/785002
Avatar billede snowball Novice
27. juni 2007 - 12:35 #19
huset: Det er ifølge reglerne ikke ulovligt at komme til at oprettet et spørgsmål i den forkerte kategori! Det er til gengæld ulovligt at skrive indlæg der ikke har noget med spørgsmålet at gøre, hvilket du jo har godt gang i, og som desuden skaber forvirring i http://www.eksperten.dk/spm/785002

Jeg har sagt det til dig før, men bliver åbenbart nødt til det igen: Find noget mere fornuftigt at bruge tiden til. Det nærmer sig meget kraftigt den "hetz" du selv mener du var udsat for i sin tid - denne gang blot omvendt!