Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. juni 2007 - 09:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stille ur

Hej Eksperter,

Af en eller anden grund går uret forkert på min linuxbox. Jeg har gentagne gange forsøgt at stille det men efter ganske kort tid er den gal igen. Kan man forbinde den til en server som holder uret up to date.
Avatar billede jazzjack Nybegynder
25. juni 2007 - 09:32 #1
kunne det tænkes at maskinen trænger til at få skiftet bios batteriet? Hvis det er en gammel maskine kan dette være årsag til at uret går galt.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. juni 2007 - 09:33 #2
Du kan afhængig af distribution og pakke udvalg installere ntpdate og så bare skrive ntpdate ntp1.tele.dk
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
24. juli 2007 - 15:07 #3
tak for hjælpen. Læg gerne et svar så jeg kan lukke
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juli 2007 - 15:13 #4
..