Avatar billede debpia Nybegynder
04. juni 2001 - 01:04 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Cisco 677 og netmeeting

Hej! Jeg er absolut ikke inde i ADSL routere og edb-sprog, men jeg har virkelig brug for hjælp.

Det er jo meget smart med ADSL forbindels (sicso 677), og det har jeg fået i gennem cybercity...............men

Jeg bruger (BRUGTE) netmeeting meget, fordi jeg taler med min veninde som bor i USA. Men nu virker det ikke.......hvis på grund af firewall.

Jeg har fundet ud af hvordan jeg kommer ind på routeren, og kan finde ud af at skrive password og enable............men hvad så ???? Jeg har prøvet at skive noget som står på cybercitys side, men det hjælper ikke, er der ikke en der er sød at hjælpe mig.

Der er point og søde tanker for et godt svar, der gør at jeg igen kan se og tale med min veninde, som tit har hjemve. AK !

Forklar venligst så en dør kan forstå det!
Avatar billede shotput Nybegynder
04. juni 2001 - 01:07 #1
jeg hader også mit modem fra CC ogsp et cisco. og det er en pisse ireterende firewall, der er inde iden.

man kan hvis åbne nogle porte i den. mener at det står inde på CC hjemmeside hvordan man gør det.

håber du finder ud af det
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juni 2001 - 01:13 #3
vejledning til netmeeting på Cisco677 router
Avatar billede debpia Nybegynder
04. juni 2001 - 01:16 #4
Det der står på Cybercitys side, kan I ikke forklare mig hvordan jeg skal skrive det. Skal jeg skrive det ordret efter enable.............?Netmeeting

Der står:

For at benytte Netmeeting skal der bruges følgende NAT-entries i routeren:
set nat entry add 10.0.0.2 1503 din.wan.ip 1503 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 1720 din.wan.ip 1720 tcp

write

Hvor 10.0.0.2 er den lokale IP-adresse på den Pc/Klient der skal bruge Netmeeting.
din.wan.ip kan findes her.

Jeg fatter altså ikke det sidste og heller ikke om jeg skal skrive min ip adresse der hvor der står \"din wan ip\"

Hjæææææææææææælp

Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juni 2001 - 01:21 #5
du skal skrive:
set nat entry add \"Din IP tror jeg\" 1503 din.wan.ip 1503 tcp
set nat entry add \"Din IP tror jeg\" 1720 din.wan.ip 1720 tcp

du skal trykke på \"din.wan.ip kan findes her\"
Avatar billede jammerlab Nybegynder
04. juni 2001 - 01:22 #6
LoL jeg har samme router og det hele... det er faktisk meget let... da jeg skulle få FTP og Counter-strike til at virke skulle jeg åbne en port... det regner jeg også med du skal der...
http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/port-forwarding_og_server/home.phtml?link=8
den var den side jeg brugte... øverst i toppen er der et link.. det er en slags configurerings metode med en internetoverflade... MEGET LET!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juni 2001 - 01:22 #7
Hvordan kan jeg se min IP-adresse?

! Log ind på routeren, og skriv:

sh nat

Her vil komme en del tekst. Men du skal bare lede efter din ip som er: 195.249.177.250 , hvis du vel at mærke sidder på din egen linie. Ellers har Cybercity følgende ip-rækker til DSL: 212.242.*.* og 217.157.*.*

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. juni 2001 - 01:40 #8
Prøv at logge ind i routeren!

Skriv så følgende:

set nat entry add 0.0.0.0 1503 din.wan.ip 1503 tcp
set nat entry add 0.0.0.0 1720 din.wan.ip 1720 tcp

write
reboot

Det skulle hjælpe!
Avatar billede debpia Nybegynder
04. juni 2001 - 03:51 #9
Nu kan jeg kontakte og få billede, men ikke omvendt..................???
Avatar billede dingkee Nybegynder
04. juni 2001 - 09:40 #10
Som de andre også har skrevet, skal du først gå ind på denne side:
http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/spoergsmaal_og_svar/#1

Der er din IP adresse med fed skrift (kan også findes her www.myip.dk)

set nat entry add 10.0.0.2 1503 din.wan.ip 1503 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 1720 din.wan.ip 1720 tcp

write

Så kopiere du dette ind i routeren, der hvor der står:
din.wan.ip
Skal du skrive den ip du fandt lige før, og så virker det :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. juni 2001 - 11:30 #11
debpia:> Jeg har selv en Cisco router, men kan heller ikke bruge netmeeting! Jeg kan ligesom dig kom modtage billede og lyd, men ikke sende! Jeg har forwardet alle porte og det virker stadig ikke! Jeg fik af vide af nogle kloge mennesker (kimrosgaard) at det simpelthen ikke kan lade sig gøre at bruge netmeeting med CC!
Avatar billede dingkee Nybegynder
04. juni 2001 - 11:37 #12
Det passer så ikke, jeg har også adsl ved CC og cisco 677 router.
Og her virker det fint, gjorde det bare på den måde jeg beskrev
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. juni 2001 - 11:39 #13
dingkee:> SÅ er vi nok nogen der er uheldige... jeg kan IKKE få det til at virke! :-(
Avatar billede debpia Nybegynder
05. juni 2001 - 12:59 #14
I er alle meget søde at hjælpe, men øv det virker stadig ikke, tror I der er umuligt........?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. juni 2001 - 13:50 #15
Ja, det tror jeg faktisk! :-) Har aldrig kunnet få det til at fungere...
Avatar billede debpia Nybegynder
16. juni 2001 - 14:33 #16
Jeg har fundet noget om emnet. Men da jeg ikke ved noget om indtastning i routeren, er der måske en der kan tolke dette.......

se: http://www.microsoft.com/Windows/NetMeeting/Corp/ResKit/Chapter4/default.asp
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2001 - 23:25 #17
debpia => Har du fundet ud af det endnu?

Vedr. det link!
så hvad jeg kan læse så skal du have ÅBENT for disse porte!

When you use NetMeeting to call other users over the Internet, several IP ports are required to establish the outbound connection. The following table shows the ports, their functions, and the resulting connection.

Port Function Outbound Connection
389 Internet Locator Service (ILS) TCP
522 User Location Service TCP
1503 T.120 TCP
1720  H.323 call setup TCP
1731 Audio call control TCP
Dynamic H.323 call control TCP
Dynamic H.323 streaming Real-Time Transfer Protocol (RTP) over UDP

If you use a firewall to connect to the Internet, it must be configured so that the IP ports are not blocked.

To establish outbound NetMeeting connections through a firewall, the firewall must be configured to do the following:

Pass through primary TCP connections on ports 389, 522, 1503, 1720, and 1731.
Pass through secondary TCP and UDP connections on dynamically assigned ports (1024-65535).
The H.323 call setup protocol dynamically negotiates a TCP port for use by the H.323 call control protocol. Also, both the audio call control protocol and the H.323 call setup protocol dynamically negotiate UDP ports for use by the H.323 streaming protocol, called the Real-Time Transfer Protocol (RTP). In NetMeeting, two UDP ports are determined on each side of the firewall for audio and video streaming, for a total of four ports for inbound and outbound audio and video. These dynamically negotiated ports are selected arbitrarily from all ports that can be assigned dynamically.

NetMeeting directory services require port 389. Microsoft Internet Locator Service (ILS) servers, which support the Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) for NetMeeting, also require port 389.

Så du skal have åbnet ports 389, 522, 1503, 1720, and 1731.

Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2001 - 14:35 #18
debpia => Hvad med at lukke spørgsmålet?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
29. august 2001 - 15:57 #19
hehe ja det kunne være en god ide :)
Avatar billede debpia Nybegynder
01. september 2001 - 14:10 #20
Nu lukker jeg spørgsmålet, men intet har hjulpet, så jeg fordeler lidt point.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. september 2001 - 14:47 #21
debpia => Takker for Pointz! ;o)