Avatar billede jps6kb Novice
15. juni 2007 - 08:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Custom toolbar-knap i Word 2003

Hej,

Jeg har lavet en brainfart.
Idéen er at jeg gerne vil ende op med en knap i Word i en toolbar, som sætter papirindstillingerne til noget bestemt for det dokument der er åbent, når kan trykker på den.

MEN! Jeg har INGEN idé om hvordan man lige laver sådan noget.

Hvem skal lige hjælpe med det? :)
Avatar billede jps6kb Novice
15. juni 2007 - 08:44 #1
Baah.. det kan jo heller ikke gøre det.
Avatar billede kirstineka Nybegynder
15. juni 2007 - 08:45 #2
Du kan oprette en makro hvor du angiver papirindstillingerne og så tilknytte den en ny knap i værktøjslinjen. Det skal lige sige at jeg ved ikke hvad en "brainfart" er?
Avatar billede jps6kb Novice
15. juni 2007 - 08:58 #3
Ja, men problemet er, at det er til flere brugere, og jeg har ikke én normal.dot, så det vil være alt for omfattende. :) Men tak for interessen.

brainfart = ligestilles med en brainstorm men er dog en idé som opstod helt umotiveret. ;o)
Avatar billede kirstineka Nybegynder
15. juni 2007 - 09:25 #4
Er du sikker på at du ikke har "din egen normal.dot" og at det blot er diverse skabeloner der er "fælles"?
Avatar billede jps6kb Novice
15. juni 2007 - 10:03 #5
Jep, jeg er helt sikker. :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
15. juni 2007 - 20:17 #6
Du laver makroen og knappen i en særskilt skabelon (f.eks. Print.dot). Denne skabelon placeres så i din og de øvrige brugeres startfolder. Den indlæses så automatisk, når Word åbnes.

Du kan aflæse/ændre stien til startfolderen i Funktioner-Indstillinger-Filplaceringer.
Avatar billede jps6kb Novice
15. juni 2007 - 23:25 #7
Jo jo, men de eksisterende skabeloner er jo vigtige.. der er en ordentlig stak kode i, som ikke må røres. :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
16. juni 2007 - 10:22 #8
Hvad mener du med de eksisterende skabeloner? Så længe du ikke laver kode i din "printer.dot", som griber ind i de øvrige skabeloner - og det har du jo ikke brug for - er der ikke noget problem i det.