Avatar billede milandt Nybegynder
14. juni 2007 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere ftp brugere i samme hole dir

Hey,

Jeg er ved at lave en lille app som skal oprette et home dir i ftproot, hvor brugeren af samme navn så vil lande når han logger ind via ftp. Det fungerer altsammen fint, og alle er glade.

Problemet er et jeg godt kunne tænke mig at TO brugere med forskelligt navn havde samme dir som home dir. Hvordan overkommer jeg dette?

Ja, jeg er afhængig af at skulle bruge Ftp serveren på IIS'en
Avatar billede milandt Nybegynder
14. juni 2007 - 13:00 #1
hole dir = home dir...
Avatar billede fedora Nybegynder
17. juni 2007 - 17:12 #2
Opretter du brugere på AD?
Avatar billede milandt Nybegynder
21. juni 2007 - 17:58 #3
Nej, det er lokale brugere på maskinen.

Jeg fandt selv en løsning på problemet.

- Oprettede een mappe i ftproot mappen med navnet "user1".
- Oprettede så to brugere på computeren, "user1" og "user1RW".
- Tildelte så læse rettigheder for "user1" samt læse og skrive rettigheder for "user1RW" for ftproot/user1.
- Oprettede så til sidst to virtual directories under mit ftp site, som begge pegede til ftproot/user1 og hed hhv. "user1" og "user1RW"

Nu vil de to brugere havne i det samme fysiske home directory, men have forskellige rettigheder. Eneste ulempe er at med denne model kan man ikke have user isolation slået til, da de virtuelle directories således vil blive ignoreret - hvilket betyder at brugeren så kan gå et niveau op og se hvilke andre mapper der ligger på roden af ftp sitet. Man kan dog stadig ikke komme ned i andre mapper end dem man har læse rettigheder til.