Avatar billede dougheffernan Nybegynder
14. juni 2007 - 10:45 Der er 1 løsning

Reporting Services

I virksomheden står vi foran en opgradering af Navision og installerer i den sammenhæng Reporting Services.
Udover Navision har vi en del Microsoft Access databaser, altså .mdb filer, som fungerer som frontend for nogle SQL Server 2000 backend databaser.
Vi pusler lidt med ideen om at flytte rapporterne fra Access frontend'ene til Reporting Server'en, men som jeg ser det er det

1. RET besværligt at flytte rapporterne. De skal genereres fra bunden i Business Intelligence Development Studio, hvilket er en ny, anderledes (og MEGET besværlig) måde at oprette rapporter på, i sammenligning med Access.

2. Stadig nødvendigt med Access frontend'en til at indtaste data, med mindre vi laver en web applikation, f.eks. i Visual Basic 2005, hvilket igen er et nyt sprog (i sammenligning med VBA fra Access)

3. Umuligt/besværligt, fra Access, at åbne en Reporting Server rapport.

Kan I se andre løsningsmuligheder, som forekommer mindre besværlige?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
28. juni 2007 - 08:55 #1
I starten af ugen bød virksomheden på et Reporting Services kursus og nu er der lidt mere fornuft i tingene.:)

Lukker spørgsmålet.