Avatar billede johnny12 Nybegynder
13. juni 2007 - 09:28 Der er 7 kommentarer

Hvilken RAM type?

Hej,

Jeg skal have ekstra RAM til en bærbar. Der sidder i øjeblikket en 1gb-blok DDR2 SDRAM med 667 MHz. Der står Hynix på og modellen er PC2-5300S.

Spørgsmålet er, hvilke RAM jeg skal købe for at være sikker på, at de er kombatible?
Avatar billede huset Praktikant
13. juni 2007 - 09:38 #2
Jeg ville tage de RAM maskinen er bygget med.
Avatar billede venturer Nybegynder
13. juni 2007 - 09:43 #3
Du kan principielt bruge en hvilken som helst ramtype med de samme specs.
Jeg ville nok vælge Kingston eller Samsung da de i forvejen leverer "original" ram til mange af de andre OEM producenter.
Avatar billede huset Praktikant
13. juni 2007 - 09:45 #4
Korrekt venturer, men det kan varmt anbefales man vælges samme RAM som maskinen er bygget med.
Avatar billede johnny12 Nybegynder
13. juni 2007 - 10:23 #5
Tak for input. Kan I også fortælle mig om dette produkt er brugbart:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=351079

Jeg bemærker, at der står PC5400, men det er måske underordnet?
Avatar billede venturer Nybegynder
13. juni 2007 - 10:30 #6
Huset: Enig :)

Et godt eksempel er nogle af vores HP bærebare her på kontoret. Når vi køber dem sidder der også Hynix i. Når vi bestiller original HP ram til at udvide med, står der Kingston på dem.
Avatar billede venturer Nybegynder
13. juni 2007 - 13:20 #7
Johnny: Jeg vil sige det BØR virke. Bærebare er generelt set lidt mere besværlige på det her område en alm. stationære.