Avatar billede unicco33 Nybegynder
12. juni 2007 - 12:53 Der er 11 kommentarer

Lagger når der sker meget på skærmen

Hej folkens,

Jeg har nu døjet med dette problem over en længere periode, og vil egentlig gerne have afklaret mig med hvilken hardwaredel der er synderen. Men først lige til beskrivelsen af problemet...

Hver eneste gang der sker meget på skærmen i Counter-Strike, begynder computeren at små-lagge. Det er primært i baner som aim_map, som er en ret lille bane - og hvor alle modstanderne i banen ofte er synlige på samme tid. Dette fremprovokerer små lags der bl.a. forsager, at når jeg går til den ene side - skyder en salve eller bare går frem ad, sætter computeren sig i et lille lag - og hvis lagget kommer samtidig med en af de overstående bevægelser, bliver den bare ved med at gøre det. Dvs. går jeg til højre, og et lag finder sted, bliver den bare ved i alt mellem 2-5 sekunder. Overvej lige om det ikke er PÆNT TRÆLS, som vi siger i Jylland.

Jeg har prøvet at skifte mus, keyboard, grafikkort uden held.
Endvidere har jeg prøvet at formatere - også uden held.

Nogle der kan komme med en umildbar løsning på problemet, eller oplevet noget lign. så giv endelig et kald.
Avatar billede unicco33 Nybegynder
12. juni 2007 - 13:01 #1
mine computerspecifikationer er;
AMD 2700+
768 DDR Ram
ATI 9800 grafikkort

10/10 mbit forbindelse
Avatar billede Jensen DK Novice
12. juni 2007 - 13:02 #2
Hvad mener du med Lagger og lag ?
Avatar billede Jensen DK Novice
12. juni 2007 - 13:11 #3
Du har åbne spørgsmål på experten uden aksepteret svar,hvad med at ordne dem
Avatar billede unicco33 Nybegynder
12. juni 2007 - 17:04 #4
ja, hvis du læser spørgsmålet igennem, gør jeg næsten ikke andet end at beskrive hvad jeg rent faktisk mener med LAG. Skal jeg skære det ud i pap for dig?!
Avatar billede lzs Nybegynder
12. juni 2007 - 17:58 #5
Hvis du mener lag må det jo være noget med din internetforbindelse.
men hvis det hakker :P, kunne det tyde på at din fps falder. har du tjekket hvad den er?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. juni 2007 - 06:22 #6
Skær det ud i pap, for jeg kan ikke gøre for at du skriver ord, som ikke findes i forbindelse med PC.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. juni 2007 - 06:45 #7
Har lige set i en Dansk ordbog Lagger findes ikke, når man ikke ved hvad du mener, er det ikke nemt at hjælpe dig.
Avatar billede lzs Nybegynder
13. juni 2007 - 15:09 #8
Avatar billede unicco33 Nybegynder
13. juni 2007 - 15:35 #9
hvorfor udgiver du dig selv for at hjælpe, når det eneste du gør er at irritere? forstår ikke din pointe..

umildbart har det ikke noget med min internetforbindelse at gøre. det er trods alt en 10/10mbit forbindelse. det er ikke et hak, for den står ikke stille - den vælger bare at fortsætte med det den var gang i. Hvis jeg gik frem ad, bliver den ved med det, indtil 'lagget' er ovre. Så det er en form for en låse-mekanisme, der gør at jeg ikke selv kan styre computeren, men den istedet bare vælger at fortsætter fra hvad den havde gang i - og bliver ved med at gøre det i 2-5 sekunder. I det at lagget finder sted, hjælper det ikke at dreje på musen, trykke på esc, eller alt f4. Alle former for aktivitet på computeren stopper i det lagget foregår.
Avatar billede lzs Nybegynder
13. juni 2007 - 15:56 #10
hmm har jeg selv været ude for i forbindelse med bf2. Prøv at tjekke hvad din fps er, når det sker.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. juni 2007 - 16:53 #11
Du kan evt prøve at køre en benchmark test af dit kort,men hvis det kun sker i online spil er der nok packetloss på din forbindelse.Du kan have en nok så hurtig forbindelse,men det betyder ikke en pind hvis der sker fejl undervejs.Du kan Google et program der heder Pingplotter,det ganske gratis og viser evt fejl undervejs.