Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 22:27 Der er 3 kommentarer

Filer skrives til folderen ftdata ved fulltext indexering

Jeg kører et intranet udviklet i dotnet og som kører op imod en SQL Server. Der er opsat fulltext indexering på dette web-site. I roden af folderen "ftdata" skrives der nogle filer ned "en gang i mellem". Det ser ud til at være filer som er vedhæftet/uploadet til et indlæg i intranettet, f.eks. pdf´er og ppt´er. Det jeg har fundet ud af er:

FTData er "rodfolderen" for full text søgningen i SQL Server. Det er en folder som bliver genereret når man installere SQL Serveren og efterfølgende opsætter fulltext indexering på den.

De filer som ligger i den folder og fylder, ser ud til at være nogle temp-filer som SQL Serveren smider der. Det er filer som er blevet fulltext indexeret.

Mine spørgsmål er så:
Hvornår skrives der filer ned i denne mappe, hvorfor, og hvordan kan man undgå det? Og hvorfor skriver den de samme filer ned i folderen flere gange?

Den folder som jeg snakker om er:
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\FTDATA
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2007 - 14:39 #1
Ikke nogen som ved noget om dette?
Avatar billede a1a1 Novice
27. juni 2007 - 14:53 #2
de filer er selve fulltext indexet, det ligger ikke i din .mdb fil
de samme filer flere gange? der kan vel kun være en fil med et navn? men det er muligvis hvis du bruger incremental update i dit fulltext index
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2007 - 09:20 #3
Med de samme filer flere gange mener jeg at de ligger sådan her:
{ED6B850A-23DA-4F3F-A35A-B23F75FCCBF9}.ppt
{7A73C790-7F00-41F4-B55B-F05779373632}.ppt

Altså med et nyt GUID hver gang, jeg kan se på filstørrelsen at det er den samme fil som ligger flere gange, bare på nogle forskellige datoer. Det kan man også se ved at åbne filerne.

Og ja, jeg bruger incremental i mit job som ligger under SQL Server agenten i en SQL Server 2000.

Men hvornår og hvorfor skriver den disse filer ned fysisk i FTData folderen?