Avatar billede superherodk Nybegynder
10. juni 2007 - 19:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

1 harddisk mere til NAS - Evt. i RAID?

Jeg har netop erhvervet mig en Synology DS207 NAS, med 1 stk. 500 GB SATA-2 harddisk (Samsung HD501LJ) installeret (med mulighed for 2 hardiske ialt). Jeg kan dog allerede nu se at jeg får behov for yderligere lagringsplads, og har tænkt mig at investere i 500 GB mere. Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på? Vil jeg med fordel kunne sætte de 2 harddiske op i RAID, så de 2 harddiske vises som 1 stor harddisk? Jeg er lidt grøn i forbindelse med NAS og RAID, så jeg glæder mig til at høre jeres input. På forhånd tak

/BT
Avatar billede screem_brille Novice
10. juni 2007 - 19:41 #1
hvis din boks understøtter RAID 0 ja, men jeg vil IKKE anbefale dig at benytte RAID0 hvis du ikke tager backup af dem jævnligt, og dem ene disk dør, mister du ALT.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
11. juni 2007 - 11:26 #2
Enig med Screem Brille! Til gengæld kunne du jo lave RAID-1, hvilket er et spejl - det får du ikke mere kapacitet ud af, men du får sikkerheden mod at miste data...

/jan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
11. juni 2007 - 11:27 #3
Du kunne jo 'skrotte' den ene 500 GB og købe 2 stk. 750 GB istedet - eller vente til man kan få 1 TB til fornuftige priser ;)

/jan
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:04 #4