Avatar billede zentral Nybegynder
07. juni 2007 - 08:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Repeater med paging

hejsa

nogle som ved hvordan man laver en paging funktion på en repeater

i asp.net c#

??
Avatar billede zentral Nybegynder
07. juni 2007 - 08:50 #1
det skal være fra en sqldatasource
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. juni 2007 - 14:42 #2
Lav din egen paging.

Læs først antal records i databasen. Divider med 10 eller hvor mange hits du vil vise pr. side.

Lav en session variabel der holder på hvor langt du er kommet.

Lav en cache der holder på data så der ikke skal skabes forbindelse til databasen hver gang, f.eks i form af en arrayliste.

De enkelte resultater binder du så til repeateren via et temp array.
Lav en løkke der kører fra SESSION VARIABEL længden til SESSION VARIABEL +10, så længe der stadig er data.

Der findes et hav af tutorials på nettet (brug altavista eller google). Jeg synes dog personligt det er lidt sjovere selv at kode skidtet :)

Hilsen Nicki
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. juni 2007 - 18:07 #3
Her er et simpelt eksempel som du kan bruge som inspiration:
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/081804-1.aspx
Avatar billede zentral Nybegynder
05. september 2013 - 22:22 #4
luk