Avatar billede Lasse Novice
06. juni 2007 - 17:05 Der er 1 løsning

Hvordan virker Full text search?

Spg: Jeg har 5 kolonner der indeholder tekst. Jeg skal have uddraget de raekker hvori der i disse 5 kolonner forekommer ordene Transit og 2005. Problemet er at Transit kan forekomme i kolonne1 mens 2005 godt kan forekomme i kolonne2. Hvordan uddrager man dette smartest saaledes at det er hurtigt?

Tidligere har jeg lavet en sql saetning saaledes
select * from Table1 WHERE kolonne1 + ' ' + kolonne2 + ' ' + kolonne3 + ' ' + kolonne4 + ' ' + kolonne5 like '%Transit%' AND kolonne1 + ' ' + kolonne2 + ' ' + kolonne3 + ' ' + kolonne4 + ' ' + kolonne5 like '%2005%'.

Problemet med dette er skalering... hvad naar der komme flere ord, saa bliver det stoerrere og sikkert ikke saerlig hurtigt... hvad kan jeg goere her? Er det smart med full text searching og hvordan fungerer det? Hvad jeg ser kan fts kun bruges paa en kolonne ad gangen...
Avatar billede Lasse Novice
15. marts 2008 - 18:17 #1
Et view der er sammensat af flere kolonner er loesningen.