Avatar billede haken Nybegynder
05. juni 2007 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deling af 3 mobilt bredbånd

Jeg har overvejet at bestille mobilt bredbånd gennem selskabet 3.

Er der nogle der ved om det er muligt at dele det?
Findes der eventuelt en router man kan sætte wan til gennem en usb port?

Håber det er til at forstå hvad jeg mener :-)

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2007 - 16:54 #1
Hejsa

Det tror jeg ikke umiddelbart at du kan.

Jeg tror at hvis du skal have nogen som helst chance for at dele en mobil bredbånd forbindelse skal du sætte en proxy-server op. Hvor du har et netkort i denne server og så skal alle de andre pc'er bagved tilsluttes herved. Så vil din mobile bredbånds forbindelse opføre sig som et andet netkort i din proxy-server og så skal du bare lave en bro-forbindelse her...

- det vil sikkert ikke komme til at gå særligt hurtigt - men det burde kunne lade sig gøre på denne måde...

\Dan
Avatar billede leif Seniormester
05. juni 2007 - 18:15 #2
Din maskine skal være tændt for at de andre kan bruge forbindelsen, der er så vidt jeg ved ikke kommet en "router" med mulighed for det, men jeg spurgte for nogen måneder siden 3 om det og der var meldingen om at det skulle komme, men de vidste endnu ikke noget om hvornår.
Avatar billede haken Nybegynder
04. juli 2007 - 21:35 #3
tak for hjælpen.
Håber der kommer en router snart.
Avatar billede leif Seniormester
05. juli 2007 - 10:26 #4
Men husk bare også at det er stadig en Mobilforbindelse som bruger Mobilnettet, så derfor er den ikke optimal til brug ved Spil og lign. aktiviteter
Avatar billede canzer Nybegynder
11. juli 2007 - 11:06 #5
Lige for en ekstra kommentar... 3g Net er seriøst ustabilt, ping tider hopper og danser og man bliver smidt af i tide og utide! IKKE optimalt til andet end at surfe på nettet...
Avatar billede wandahlos Nybegynder
10. september 2008 - 19:04 #6
Huawei E960 - og du er kørende