Avatar billede begus Nybegynder
05. juni 2007 - 00:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet internt PCtv kort

Hvordan finder jeg ud af, hvilket kort jeg har og om det virker?

Jeg kan ikke se det under enhedshåndtering og det popper ikke op som ny hardware. Det er der (!), spørgsmålet er nu, om jeg har fået deaktiveret det, om det ikke virker eller jeg har skruet på noget andet, jeg ikke skulæle have gjort? Er der et program der kan fortælle mig, hvilken hardware jeg har og om det virker?

Jeg har fået opdateret fra win2k til XP og siden har jeg manglet driver til det, troede jeg, nu er det så helt forsvundet?!

Tak på forhånd
Begus
Avatar billede begus Nybegynder
05. juni 2007 - 00:48 #1
jeg starter lige med at forhøje points til 200
Begus
Avatar billede neoman Novice
05. juni 2007 - 01:14 #2
sandra fra http://www.sisoftware.co.uk/ plejer at sige hvad hardware/software man har siddende i computeren
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. juni 2007 - 09:04 #3
Du kan også prøve everest -  et af de bedste!! programmer til at vise hvilken HW ens pc består af
http://www.download.com/Everest-Ultimate-Edition/3000-2086_4-10662415.html?tag=lst-0-1
Avatar billede begus Nybegynder
05. juni 2007 - 12:41 #4
Takker for begge forslag, som jeg vil afprøve i aften (sidder på anden maskine nu), men kan disse programmer også sige mig om skidtet virker, eller hvordan kan jeg finde ud af det?
Avatar billede neoman Novice
05. juni 2007 - 18:53 #5
Ingen anelse - et skridt ad gangen vel. Når du ved hvad du har, så kan du få de rette drivers, og så siger din XP vel om skidtet funker eller ej :)

Du kender vel i øvrigt denne lille afdeling :  på min engelske version hedder det Programs -> Accessories -> System Tools -> System Information og viser hvad du har , mere eller mindre.
Avatar billede begus Nybegynder
05. juni 2007 - 21:47 #6
neoman:
hvilken af de 5 forskellige sandra'er skal jeg vælge?

cyberspace:
har så kørt everest.. fatter ikke helt.. under Enheder/Enheds Resourcer kan jeg godt se:
Resource    Deling    Enheds Beskrivelse
IRQ 17    Delt    Hauppauge Win/TV 878/9 VFW Video Driver

og ligesådan :

Resource    Deling    Enheds Beskrivelse
IRQ 05    Delt    Hauppauge Win/TV 878/9 VFW Audio Driver

Men er det ikke blot udtryk for at jeg har driverne til haupauge? Mao HVOR skal jeg leder efter oplysninger om mit PCTV kort inde i Everest?
Avatar billede begus Nybegynder
06. juni 2007 - 21:27 #7
Juhuu..
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. juni 2007 - 08:48 #8
Må indrømme at jeg ikke har brugt programmet ret meget, så jeg er nok ikke den allerbedste til at vejlede. men at der skriver .......video driver. Måske skal man ikke ligge så meget i ordet driver. Jeg kunne godt få den tanke at den bare fortæller dig hvilket kort det er og ikke om du har drivereren.

Et budt ville være at bruge oplysningerne til at finde den nyeste driver og installere den og så se om den ikke genkender/finder kortet igen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. juni 2007 - 08:53 #9
for at finde oplysninger om dit tv kort ville jeg nok prøve at klikke på enheder - herunder vil jeg nok kigge under pci enheder

nåh, held og lykke
Avatar billede begus Nybegynder
11. juni 2007 - 19:49 #10
Cyberspace: jeg har set på enheder, problemet er jo, at der ikke vises noget PCTV kort. Mht Everest, virker det lidt mærkeligt, at den skulle skrive 'driver' hvis det ikke er en driver der er tale om..

Spørgsmålet har ligget stille længe, så lukker her og forsøger at finder hjælp andetsteds. Hvis du smider et svar sender jeg point får den tid du trdos alt har brugt!

Begus
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. juni 2007 - 08:00 #11
ok hermed svar - håber du finder en løsning :)
Avatar billede begus Nybegynder
12. juni 2007 - 20:28 #12
cyberspace: ser lige at jeg havde forhøjet til 200 point, men da jeg ikke fik løst problemet håber jeg du acceptere 60 i stedet.
Begus