Avatar billede runedjurhuus Nybegynder
03. juni 2007 - 22:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internettet ryger hver halve time

Hey eksperter.

Min internetforbindelse har nu for femte dag i træk opført sig ret så underligt. Ca. en gang hver halve time forsvinder det, med beskeden "Der er intet kabel tilsluttet", hvorefter det kommer op og bliver stabilt igen 2-3 sekunder efter, hvis ikke mindre.

Desuden har jeg oplevet at min forbindelse er blevet langsommere, websites der normalt ville loade med det samme, kan nu tage om til 5-6 sekunder at loade.

Nogen der har en idé om, hvor mit problem kan ligge, og hvordan jeg eventuelt løser det? Jeg laver en del 'live' ting over internettet, og et disconnect kan derfor have rimelig stor betydning, en betydning jeg helst er foruden!

Jeg benytter ADSL, fra TDC.
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2007 - 22:20 #1
1. Er det en Privat eller Erhvervs ADSL ?
2. Har du router på ? Hvis Ja, så skift den
Avatar billede runedjurhuus Nybegynder
03. juni 2007 - 22:37 #2
Ja det er en privat, og ja jeg har en router.

Kan du uddybe hvorfor jeg skal udskifte den?

/Rune
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2007 - 23:24 #3
Hvis du har en Router og/eller switch på er det IKKE internet forbindelsen som forsvinder men forbindelsen til router/switch
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. juni 2007 - 06:57 #4
leif> Det kunne jo også være software/OS fejl (eller noget snavs/spyware osv)..

Måske skulle man igennem hijackthis-proceduren..

Der skulle være en artikel, der forklarede brugeren hvad han/hun skulle gøre..

En søgning ( http://www.eksperten.dk/artikler/?qstr=hijackthis ) giver bl.a. dette resultat:

"Sådan bruger du HijackThis og Spybot" - http://www.eksperten.dk/artikler/127
04. juni 2007 - 07:38 #5
Avatar billede runedjurhuus Nybegynder
04. juni 2007 - 22:22 #6
Cool, vil jeg lige tjekke. Hvis det skulle virke deler i point :)
05. juni 2007 - 15:46 #7
... og vi/jeg vil gerne se/læse loggen ...
Avatar billede runedjurhuus Nybegynder
06. juni 2007 - 07:38 #8
dr1_larry : lavede i den forbindelse en tråd på spywarefri's forum, link: http://spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38655

- Om dette virker på min internetforbindelse skal jeg ikke kunne sige, men hvis det ikke gør ved jeg, at jeg bør få mig en ny router.

Hvis i alle lægger et svar, kan i dele point.
Avatar billede runedjurhuus Nybegynder
11. juni 2007 - 01:01 #9
Det var vist tid nok til at svare, men tak for hjælpen.