Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2007 - 08:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konfigurer Vista's firewall

Hej.

Jeg kører pt. med Avast Antivirus, Spybot Search and Destroy 1.4 og Vista's Firewall.
Så vil lige hører om det er der muligt at konfigurer Vista's Firewall til at spørge om et program skal have adgang til internette ligsom andre personelige firewalls? Når dette prøver at få adgang.
Avatar billede rekun Nybegynder
05. juni 2007 - 08:12 #1
Det gør den allerede hvis der er et program som bruger mistænkelige former for internetbrug. Det betyder at en browser som fx firefox sikkert ikke skal have adgang, da den kun downloader. Hvis du istedet fyrer op under et FTP program, og uploader en fil, jaså vil den komme og spørge dig...
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2007 - 13:07 #2
Okay. Den gør det dog ikke ved et FTP program. Men den gør det en eller to gange om ugen. Så har fundet en anden løsning, og prøver mig frem med nogle forskellige sikkerheds programmer og ser hvad der behager mig.

Slut her fra :)
Avatar billede langbein Nybegynder
08. juni 2007 - 05:56 #3
Googlet litt for å få opp litt mere info omkring denne saken. Ved å lese MS sine reklamesider så kan det jo se ut som om Vista i utgangspunktet gir samme firewalling som XP+Comodo. I følge artikkelen til PC World så er vist ikke dette tilfellet allikevell. (Bruker selv ikke Vista men XP + Linux)

http://www.microsoft.com/technet/community/columns/cableguy/cg0106.mspx

http://www.vistahunt.com/windows-vista-two-way-firewall.html

http://www.pcworld.com/article/id,128834-c,vistalonghorn/article.html
Avatar billede langbein Nybegynder
08. juni 2007 - 06:01 #4
Avatar billede langbein Nybegynder
08. juni 2007 - 06:14 #5
Hvis det er noen som har noe stoff om dette eller en link på dansk så var det  bra om det ble postet. Kunne bare finne info på engelsk.