Avatar billede clausj Nybegynder
01. juni 2007 - 05:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ustabil forbindelse

Hej,

Jeg har siden min opgradering til 4/mit oplevet en del problemer med min forbindelse

Oplysninger:

Cybercity er kommet frem til at det er pc´s indstillinger (som jeg ikke har pillet ved".

Når forbindelsen går af, kan det nemt afhæjlpes ved at slukke router 5 sekunder, og så er jeg på igen. nogle gange nøjed med at "reparer" og andre gange bare venter lidt sekunder,så kommer det af sig selv- Jeg ser meget streamtv, men når jeg sidder ude ved min messssenger kammerater kan jeg se at jeg logger af og på med jævne mllemrum. Så det er ikke kun når jeg ser streamtv problemet er der, det kunne osse nemt have været i skrivende stund.

Under indstllinger for connection type er den sat til "10BasT half duplex" anvist fra cybercity- (??) Hmm..

Hvad pokker kan der være galt? Har skiftet netværkskablet mellem router og pc, bare for at være sikker på at denne mulighed også er vangt fra.

Nogle gode ide`er

Mvh
Claus
Avatar billede leif Seniormester
01. juni 2007 - 21:34 #1
Jeg oplevede selv problemer med min 4mbit fra CC

Få dem til at skifte routeren
Avatar billede clausj Nybegynder
02. juni 2007 - 13:59 #2
Det vil jeg forsøge at få dem til, ellers må jeg jo overvreje ny udbyder. Har bare altid været MEGET tilfreds med cybercity... tak for kommentar
Avatar billede leif Seniormester
02. juni 2007 - 17:06 #3
Jeg var først utilfreds da jeg fik 4mbit fra dem (Jeg har ikke CC mere, men det er fordi jeg skulle skifte forbindelse ifb. med mit arbejde)
Avatar billede c1a Nybegynder
25. juni 2007 - 13:48 #4
Har præcis samme problem, fik deres "nyeste skud på stammen" af routere. en Zyxel 2602H-61C, og opgraderet min hastighed til 20/1 mbt. Og siden har jeg haft enormt ustabil forbindelse. Fik som dig samme svar af cybercity, at det er en pc indstilling. Men den holder bare ikke i byretten. Her er hvad jeg har prøvet for at fixe problemet:

Køre Winsock fix,
Scanne Alt igennem for virus / malware
formatere computeren
købe et indstiks netkort (har også onboard netkort)
købe et nyt kabel

og intet virker, er godt træt af at skulle slukke og tænde min router hele tiden. Jeg ser som dig også meget streaming, og bruger P2P download programmer. Kan kun komme frem til at det er en fejl i routeren.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mnemic Nybegynder
27. juni 2007 - 11:19 #5
1: http://adsl2.cybercity.dk
---- opdater din firmware på din router der..

2: Sæt port forwarding op så din maskine køre med en fast IP i forhold til din router. når du er inde i din routers setup højst sandsyneligt inden under 10.0.0.1:2033 eller noget i den dur, kan du vælge NAT setup der står så "SUA" klik der så du har mulighed for at sætte din computers ip trafikken skal forwardes til.. Det.

PS: er du i tvivl om hvilke DNS indstillinger du skal sætte op i TCP/IP så kan du se dem på de billeder der er i denne artikkel:

http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_650r_31/port_forwarding/find_din_ip_adresse/index.aspx

hvis der stadig er problemer, så skriv igen.
Avatar billede clausj Nybegynder
07. juli 2007 - 11:13 #6
tak, venter svar fra mnemeic, så du kan få point,

claus j
Avatar billede clausj Nybegynder
11. august 2007 - 18:08 #7
ok