Avatar billede siggi Nybegynder
31. maj 2007 - 21:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan ændre jeg fil navnet

jeg har en fil i et img format som jeg gerne vil ændre til et iso format.
normalt har filen efternavnet .img som jeg bare ændre til .iso, men efter at jeg formatterede mit harddisk og kørte alt ind igen, har jeg gjort noget anderledes der gør, at jeg ikke længere kan ændre filnavnet, den viser mig nemlig ikke "efternavnet" ligemeget hvad jeg gør.

hvad har jeg gjort forkert eller rettere, hvad kan jeg gøre for at man igen kan ændre filnavnet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 22:06 #1
Jeg har nu aldrig prøvet...->normalt har filen efternavnet .img som jeg bare ændre til .iso.....-> virker det..??
--
Men du kan bruge feks. poweriso, til at konvertere image filer med, det har en feature der hedder konverter til under tools.
Men husk at stille programmet til at kunne behandle *.img-filer.
Avatar billede siggi Nybegynder
31. maj 2007 - 22:34 #2
ja jeg ved det lyder mærkeligt, men det er sgu rigtigt, jeg kan heller ikke ændre en gif fil til en jpg fil.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 22:37 #3
Men jeg ville nu bruge programmet..O)
-
Der er masser af programmer der kan klare opgaven.

Smider et svar.?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2007 - 22:38 #4
"den viser mig nemlig ikke "efternavnet" ligemeget hvad jeg gør."

Nu skriver du ikke hvad du rent faktisk har prøvet, men sådan her kommer du til at kunne se "efternavnet" eller filtypen:
Denne computer - funktioner - mappeindstillinger - fanebladet Vis - fjern vinge i "skjul filtypenavne for kendte filtyper".

Hjalp det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2007 - 22:38 #5
:)
Avatar billede siggi Nybegynder
31. maj 2007 - 22:42 #6
den er god. takker
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 22:46 #7
Jamen, man kan da ikke bare ændre filnavnet,.. tager man et image med forskellige programmer, som kompilere de på forskel måde, dvs forskellige størrelse, filsystem m.m..
Og hvis det virker, så er jeg dybt forundret..O)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. maj 2007 - 23:01 #8
@ -bartfreak

Lige præcis med de to filtyper der er omtalt her (*.img og *.gif), da kan det rent faktisk godt lade sig gøre. Det kan det måske også med andre filtyper, men jeg forstår godt din undren. *S*
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. juni 2007 - 14:23 #9
.. fint..O)

Men jeg havde iøvrigt også misforstået spm´let.