Avatar billede mixhael Nybegynder
30. maj 2007 - 15:53 Der er 1 kommentar

Målemuligheder af kommandoer i office 2003 såvel som 2007

Hej alle

Er der nogle der kender noget til programmering med og til Office 2003 eller 2007?

Jeg vil gerne udvikle en funktionalitet hvor det er muligt at opfange hvad brugerne kalder af kommandoer i eksempelvis word eller outlook?

Er det muligt for et ekternt program eller en form for plugin eksempelvis at se om når brugeren kalder kommandoer som 'gør tekst fed', 'print side', 'copier tekst' eller 'lav ny tabel'??

Og hvis dette på nogen måde er muligt hvilken indgangsvinkel til systemerne skal man så anvende? Findes der nogle frameworks til dette eller hvordan gør man?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. maj 2007 - 16:50 #1
Det er helt klart muligt - for det er, hvad Microsoft har gjort via deres Customer Experience Program, hvor de har analyseret hvilke funktioner osv., brugerne bruger flest gange (og hvordan).

Hvordan det så reelt gøres, er en helt anden snak. Måske kunne du bruge nogle af de erfaringer, som MS har gjort sig - prøv at se, om der evt. er noget materiale på deres site.