Avatar billede aleq Juniormester
29. maj 2007 - 01:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Salg af Merchandise over Animations Film

Kære eksperter

Jeg har en hjemmeside med nogle animationsfilm, som allerede faktisk har sin success hos bestemte målgrupper http://www.toonhaze.com/toons/

De mest successfulde indtil videre er Leavers og Leavers2. Jeg får en del respons på dem og har tænkt på at lave en Leavers3 (som jeg faktisk allerede igang med nu).

Når jeg er færdig med 3'ren, har jeg tænkt mig at begynde at sælge merchandise, altså t-shirt, kopper og evt. andre ting med mit logo på og mine karakterer, men nu kommer mit vigtigste spørgsmål:

Mine animationsfilm er baseret på spil karakterer fra Blizzard Entertainment's Warcraft serie, og noget af det er også fra Diablo og Starcraft. http://www.blizzard.com/index2.shtml

Karaktererne har jeg selvfølgelig selv tegnet efter, men mit spørgsmål er bare; Hvor langt jeg kan gå, før jeg går over stregen , når jeg skal sælge eksemplevis t-shirts med den der panda og ork, eller andre ingame karakterer? Kan jeg risikere at blive sagsøgt og betale en bøde? Jeg ved fx. at jeg godt må sælge merchandise med de karakterer som ikke har noget med spillets design at gøre, men hvad med de ingame figurer? Må de på ingen måde ligne de originale?

Det er et meget betydningsfuld spørgsmål for mig, og jeg håber virkelig at nogen herinde kan komme med nogle svar eller hints.

Med venlig hilsen

  -Alex
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. maj 2007 - 18:19 #1
Prøv smid den ind på amino.dk der sidder en del advokater og jurister, der sikkert bedre kan svare på spørgsmålet end it eksperter.
Avatar billede aleq Juniormester
01. juni 2007 - 10:22 #2
tak for linket, men får ikke meget svar der

lukker spg.