Avatar billede tanx Nybegynder
26. maj 2007 - 20:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

301 redirect fra statisk url til dynamisk

Hej eksperter

Jeg har søgt på eksperten.com, men har ikke fundet svar på lige præcis mit spørgsmål. Derfor håber jeg at kunne få svar ved at poste et indlæg nu - bær over med mig hvis mit spørgsmål er blevet besvaret tidligere.

Jeg har for nyligt lavet en 'intern' redirect af mit dynamiske indhold til nye statiske sider ala: 'RewriteRule widget/number(.*)/ widget.php?number=$1'.
Det fungerer for så vidt fint, men af frygt for duplicate content kunne jeg godt tænke mig at lave en 'ekstern' permanent 301 redirect, så browserinput ala www.mitsite.dk/widget.php?number=$1 automatisk redirect til www.mitsite.dk/widget/number123/ - jeg har bakset med det så længe uden held, at jeg giver op nu - er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede tanx Nybegynder
26. maj 2007 - 20:03 #1
Hov! Ser lige i overskriften, at jeg skrev 'statisk til dynamisk' - det er naturligvis dynamisk til statisk!!
Avatar billede tanx Nybegynder
27. maj 2007 - 21:28 #2
Har fundet ud af det - http://www.webmasterworld.com/apache/3351028.htm

/Lukket