Avatar billede pasha Nybegynder
26. maj 2007 - 15:55 Der er 5 kommentarer

Opkobling via VPN og fjernskrivebord

1. Er der mulighed for at kunne tænde/slukke for arbejds PCén via fjernkontrol, da den jo skal være tændt for at kunne arbejde på den, det ville være smart, spare strøm og i det hele taget forlænge levetiden for PCén.

2. Kan man printe lokalt, og ikke kun på arbejdet

3. kan man gemme sit arbejde lokalt og ikke kun på netværk eller arbejds PC, men lokalt på den maskine man arbejder fra eks. hjemme.
Avatar billede screem_brille Novice
26. maj 2007 - 15:57 #1
1. med Wake on lan ja, men at gøre det over en VPN, det har jeg aldrig prøvet.

2. kommer an på hvordan det er sat op mht evt restriktioner, men normalt ja.

3. som 2.
Avatar billede pasha Nybegynder
26. maj 2007 - 16:03 #2
Ja men hvordan gør man med Wake on lan, så langt var vi kommet selv, og vi har da også rodet lidt i bios og fundet et punkt med Wake on lan, men det vi ønsker er mere den eksakte fremgangsmåde, hvordan vi gør step by step
Avatar billede screem_brille Novice
26. maj 2007 - 16:57 #3
man sender en magic packet til netkortets mac adresse.
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 00:19 #4
Jeg har rodet en del med WakeOnLan og har konstateret at nogen gange virker det og andre gange så må man give op !

Du kan fx kigge på http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.aspx
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 14:53 #5