Avatar billede twotimes Nybegynder
25. maj 2007 - 15:52 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

word skabelon

Hejsa,

jeg skal have oprettet en standard skabelon til word. Der skal være et stykke grafik øverst, og noget tekst nederst.

Det skal helst fungerer sådan, at brugeren kan skrive en tekst på flere sider, og derefter "aktivere" skabelonen på dokumentets første side.

Hvordan laver man det smartest?
25. maj 2007 - 15:57 #1
Du kan ikke aktivere en skabelon på den første side af et eksisterende dokument!

Det lyder som om det du efterlyser kan løses med en skabelon med en speciel førtse side. På side 1 indsætter du den ønskede grafik f.eks. som sidehoved.
Avatar billede twotimes Nybegynder
25. maj 2007 - 15:58 #2
Det vil også være en fordel hvis skabelonen er låst. Dvs. brugeren må ikke kunne ændre på noget. Det skal nærmest ligge som et fast "vandmærke".
Avatar billede twotimes Nybegynder
25. maj 2007 - 15:59 #3
havde ikke lige set din kommentar...

Hvordan opretter man en skabelon med en speciel 1. side?
Avatar billede hcma Novice
25. maj 2007 - 18:42 #4
klippet fra hjælpemenuen i word2000:
Oprette et specielt sidehoved eller en speciel sidefod til den første side
Klik på en sektion, eller marker flere sektioner, du vil ændre, hvis dokumentet er inddelt i sektioner.

Klik på Sidehoved og sidefod i menuen Vis.

Klik på Sideopsætning  på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod.

Klik på fanen Layout.

Marker afkrydsningsfeltet Speciel første side, og klik derefter på OK.

Flyt evt. til området Første sidehoved eller Første sidefod.
Sådan gør du

Opret et sidehoved eller en sidefod til den første side i dokumentet eller sektionen.
Sådan gør du

Hvis du ikke vil have et sidehoved eller en sidefod på første side, skal du lade sidehoved- og sidefodsområderne stå tomme.

Klik på Vis næste  på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod for at flytte til det sidehoved eller den sidefod, du vil bruge i resten af dokumentet eller sektionen. Opret derefter det sidehoved eller den sidefod, du vil bruge.
Avatar billede hcma Novice
25. maj 2007 - 18:44 #5
altså, du indsætter dit logo o.s.v. i sidehovedet på den 1. side og følger så ovennævnte vejledning, hvorefter du gemmer det som skabelon  (*.dot)
Avatar billede twotimes Nybegynder
29. maj 2007 - 10:53 #6
erik juul kom jo egentlig med svaret, men hcma forklarede så en sinke kunne følge med.

Fair at i deler...?
29. maj 2007 - 10:55 #7
OK - fik du løst problemet.
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2007 - 12:31 #8
højst 25 point til mig  :o)
Avatar billede twotimes Nybegynder
11. juni 2007 - 14:56 #9
OG yeps fik løst problemet. Brugte vejledningen, og kombinerede det med en makro der automatisk udfører de forskellige trin