Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
25. maj 2007 - 15:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HTTP host header

Nogen der kender til win2000 server og host header ved oprettelse af flere domæner?

Når jeg opretter et ny website, skriver jeg under host header:

www.mitwebsite.dk
mitwebsite.dk

Men det er kun www.mitwebsite.dk der virker, nogen bud???
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2007 - 17:23 #1
du kan kun skrive et site navn under host header, (og det bør være xx ikke www.xx) skal både www.xx og xx være samme site, laver man ofte en cname record så www.xx peger på xx
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
25. maj 2007 - 18:18 #2
Hvis jeg går ind i edit host header, kan jeg tilføje ubegrænset.
Men hvordan laves et sådan CNAME record, er det på DNS-serveren?
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2007 - 20:35 #3
på dns'en, ja.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2007 - 21:49 #4
alle host navne skal liste som host header ellers virker det ikke

hvis begge navne så peger på samme IP adresse i DNS er du hjemme (1 x A + 1 x CNAME)
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
26. maj 2007 - 10:46 #5
arne V >> kan du uddybe dit svar en smule?
Avatar billede screem_brille Novice
26. maj 2007 - 10:52 #6
mitwebsite er A recorden der skal pege på din IP, CNAME recorden er www.mitwebsite.dk der skal pege på samme IP.
Avatar billede morhan Novice
26. maj 2007 - 13:24 #7
Det er iøvrigt heller ikke helt løgn det arne siger. Der skal være en host header for begge sites, uanset hvordan dns bliver sat op
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
26. maj 2007 - 14:59 #8
Under CNAME har jeg recorden www.mitwebsite.dk og *.mitwebsite.dk
Avatar billede morhan Novice
26. maj 2007 - 16:50 #9
* er et wildcard, og fanger alt du sætter på. Så du behøver ikke en separat www record
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
26. maj 2007 - 17:52 #10
Fint tak :)
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 14:13 #11