Avatar billede spanking Nybegynder
24. maj 2007 - 19:42 Der er 6 kommentarer

Forskel på 2 ram typer fra Kingston

Davs,

Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem disse 2 produkter ?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=173443

&

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=119347

Tænker specielt på hvad PC2-4200 er i forhold til PC2-4200CL4 på de billige ram

Skal bruge dem til en Acer Aspire 3610.

Tak for jeres tid :)

/Simon Rothenborg
Avatar billede fedora Nybegynder
24. maj 2007 - 19:50 #1
Jeg kan ikke se det på de dyre, men jeg vil tro det har bedre timings.
Avatar billede spanking Nybegynder
24. maj 2007 - 19:54 #2
Timings ? er det hvor hurtigt de loader ?
Avatar billede fedora Nybegynder
24. maj 2007 - 20:23 #3
Kan ikke huske helt hvad de gør, men de er med til at bestemme hastigheden på RAM'ene. Et par nonRam (opdigtet) kunne have timings som hedder 6-6-6-5-4, et andet par RAM kunne have 2-2-2-2-5. Jo lavere de er jo hurtigere er de. Timings kan sige en del. En af mine venner er rimmelig god til at clocke. Han har uden problemer fået alm DDR ram næsten til at være lige så hurtig som DDR2 i visse tilfælde hurtigere, ved hjælp af timings.
Avatar billede plx Nybegynder
24. maj 2007 - 21:25 #4
Den første er branded RAM. Det vil sige, det er lavet til en specifik producent.

Den anden blok (KVR) er deres almindelige RAM
Avatar billede spanking Nybegynder
24. maj 2007 - 23:10 #5
Så i princippet er der ikke nogen forskel eller hvordan ?
Avatar billede spanking Nybegynder
06. juni 2007 - 23:11 #6
plx - smider du ikke et svar - så kan jeg smide lidt point din vej?