Avatar billede amsn Nybegynder
24. maj 2007 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Den bedste fade?

Hej
Jeg har lavet et diasshow i flash.
Der ligger et foto i hver frame, man trykker så på next knappen som afspiller et movie clip hvori der ligger en fade, halvvejs inde i faden er der så en action der ber hoved filmen gå en frame frem eller tilbage.
Alt dette virker meget fint, men jeg synes ikke faden kører særligt pænt. Jeg har lavet det som en motion tween mellem 2 keyframes der indeholder det samme stykke grafik, en sort kasse,i frame 1 er alpha så sat til 100 og i den sidste frame til 0.

Mit ? er så, er dette den bedste måde at lave en fade? hvis den skal kører i et movie clip.

Har frame rate noget at skulle havde sagt?

Nogle ideer?

Ha det rart
Anders
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2007 - 16:15 #1
Prøv sætte alpha 0 i keyframe 10.
Avatar billede amsn Nybegynder
24. maj 2007 - 16:40 #2
Det vil jeg prøve. Men hvorfor skulle det hjælpe? Sidder ikke foran min flash lige nu, er på arbejde men vil teste det senere
Avatar billede twotimes Nybegynder
24. maj 2007 - 16:44 #3
Du kan sætte frameraten op fra 12 (som den står på som standard) til 30. Det får tingene til at se pænere ud. Så skal du selvfølgelig lave faded over flere frames for at få samme varighed.

Så ja, frameraten har meget at skulle have sagt.

Du kan også prøve at lege med "ease" indstillingen
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2007 - 17:09 #4
ease ?
Det kender jeg heller ikke til, men man kan jo blive klogere hele tiden.

Kan du forklarer hvad det er?
Avatar billede amsn Nybegynder
24. maj 2007 - 21:28 #5
Tak for hjælpen.Twotimes, det hjælp at sætte frame rate op, du får point. Kan bare ikke lige se hvordan jeg skal give dig dem. Skal du først vende tilbage igen eller?
Avatar billede twotimes Nybegynder
25. maj 2007 - 10:19 #6
lægger lige et svar.

Ease kan findes lige under det sted man vælger om der skal bruges motion eller shape tween. Den styrer om fadet går hurtigst i starten eller slutningen. Ofte ser det lidt pænere ud hvis fadet starter langsomt og så får mere fart på...