Avatar billede quidamdk Nybegynder
23. maj 2007 - 21:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CRC fejl i filer ved kopiering mellem 2 sata2 diske

hej.
jeg er begyndt at opleve en ganske kedelig fejl.
Jeg får crc error på filer der bliver kopieret til en af mine andre diske selvom der ikke er crc fejl i de oprindelige filer.
jeg oplevet typisk 2-4 filer med fejl i ved kopiering af ca 100 pakkede filer..
jeg har netop reinstalleret mit system i håb om det kunne afhjælpe men ak nej.
Fejlen kom lige pludselig. og kopierer jeg dem videre til et helt 3.drev opstår der yderligere fejl.
Fejlen er pludselig opstået og sker både ved flytning og kopiering.
Jeg bruger totalcmd. og alle mine programmer er seneste versioner.

mit system er følgene
bundkort : a8n32-sli Deluxe
Cpu: AMD Athlon 64 Dual Core 3800+
Ram: 2 gb af mærket Geil
HD: 3* 250GB Sata2 Maxtor
    1* 400Gb Sata2 Seagate ( 7 dage gammel )
( laver samme fejl både med og uden denne Nye disk. )

Håber inderligt nogen kan hjælpe mig.

mvh

Jørgen H
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. maj 2007 - 21:36 #1
jeg ville 1. prøve at kopiere filerne til en anden mappe, på samme drev, , også flytte dem derfra for at se om det hjalp, el. om det hjælper at flytte hele mappen.
Ellers flytte mindre antal filer ad gange.!
Lave scandisk, og finde ud af om der er ødelagte sektorer på diskene.
Hvis filer ikke virker, så er de ødelagte og du kan måske gendanne med et recoveryprogram.
Du kan prøve at skifte kablerne fra disken til bundkortet.
Virker det ikke, så må du geninstallere programmet( el. hvad det nu er ..??), og/el finde de filer et sted..??.. og erstatet dem med de ødelagte.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2007 - 16:04 #2
måske en chkdsk kunne hjælpe på problemet

http://helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede quidamdk Nybegynder
25. maj 2007 - 09:27 #3
jeg har prøvet både chkdsk skifte kabler osv. stadig samme dumme fejl :(
nu er mit næste mål at låne mig frem til nogle nye ramklodser og så se om det skulle hjælpe
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. maj 2007 - 12:43 #4
du kan teste dine ram med feks. memtest-->> http://www.memtest86.com/

Men jeg tror nu ikke, at skifte ram løser problemet.
Avatar billede quidamdk Nybegynder
27. maj 2007 - 11:10 #5
det løste faktisk problemet :)
men kostede også 2 gb ny mail :)
Så problemet er løst, men hvis du skriver svar vil jeg gerne give dig 30 point :) så deler vi :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 11:17 #6
hvordan løste du det så..??
Avatar billede quidamdk Nybegynder
27. maj 2007 - 20:44 #7
skrev forkert før, jeg købte 2 gb ny ram. :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 20:47 #8
nå ok, sådan..O)

takker.