Avatar billede zombien Juniormester
23. maj 2007 - 16:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IIS 7.0 og .asp filer

Hejsa Folkens

Ja, jeg sidder med et problem som jeg selv syntes er temmelig sjovt, hele IIS serveren køre ganske fint og kan hente filen "default.html" via http://localhost/default.html

men hvis jeg prøver at bruge en "default.asp"
hvilket er det programmeringssprog jeg arbejder i!!!
får jeg denne sjove besked HTTP-fejl 404.3 - Not Found
og jeg ved selve filen er der, samt adresselinjen er korrekt

den snakker længere nede på denne skønne side IIS 7.0 nu vælger at oprette..

Der mangler muligvis en handlertilknytning. Den statiske filhandler behandler som standard alt indhold.
Den funktion, du forsøger at bruge, er muligvis ikke installeret.
Den korrekte MIME-tilknytning er ikke aktiveret for webstedet eller programmet. (Advarsel! Opret ikke en MIME-tilknytning til indhold, som brugerne ikke skal hente, f.eks. .ASPX-sider eller .config-filer.)

asp skulle da gerne være understøttet fra standard lisom i IIS 5.1 til windows XP...

nogle der kan fortælle mig, hvordan jeg får den til at kunne læse asp filer, samt hvad .asp mime type her!!!

eftersom dette er vigtigt for mig, at få løst sætter jeg 120 points på højkant, til den person der løser mit problem

køre på en Windows Vista Home Premium Maskine
Avatar billede neoman Novice
23. maj 2007 - 17:11 #1
i min IIS 5.1 skulle jeg  enable default.asp

Default website - højreklik-> vælge properties  -> vælge Documents ->
Enable Default Document samt Adde Default.asp

måske er det det samme for IIs 7 / ?
Avatar billede zombien Juniormester
23. maj 2007 - 17:24 #2
jeg har kigget efter den aktiverings ting, og den findes i "Slå Windows-funktioner til eller fra" og er slået til
Avatar billede neoman Novice
23. maj 2007 - 17:33 #3
ok - aner intet om vista, så må en anden hjælpe dig vist
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 19:04 #4
Prøv at følge denne instruktion:
Go to the Control Panel - Programs - Turn Windows Features On or Off - Internet Information Services - World Wide Web Services - Application Development Features - ASP.
Avatar billede zombien Juniormester
23. maj 2007 - 19:09 #5
det er så det samme som "Slå Windows-funktioner til eller fra" og der har jeg allerede aktiveret asp :-S samt alle de andre faneblade... og hvis jeg åbner iis admin panel op, viser den også det finde ASP panel knap derinde
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 19:13 #6
ok det var umiddelbart hvad jeg kunne finde
Avatar billede zombien Juniormester
23. maj 2007 - 19:52 #7
:-D er også det eneste, jeg har ku finde omkring problemet :-S
fordi ASP Classic er ikke installeret som standard...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. juni 2007 - 08:11 #8
Du kunne kigge på den side, der står et script du kan køre for at installere alle functioner i IIS på premium: http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/86026b03-18b0-4c42-9884-5af83226e2bd1033.mspx?mfr=true
Avatar billede zombien Juniormester
16. august 2010 - 18:12 #9
lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2010 - 18:57 #10
Trist at der ikke var noget som kunne bruges.