Avatar billede den-evil Nybegynder
23. maj 2007 - 14:50 Der er 3 kommentarer

Ny idé, webshop

Hej alle...

Er gået på det sidste og spekuleret over hvad der kunne være penge i, og har lavet et par "markedsanalyser".

Min idé er primært det skal omhandle salg af herre accesories, der er ikke sindsygt mange herre butikker, udover H&M og sådan der sælger herre accesories. Og der er heller ikke sindsygt mange på nettet. Derfor tror jeg på at der evt kunne være penge og muligheder for dette...

Det skulle foregå over web i form af en e-shop, derved kan man gøre det billigere for kunden da der jo ikke er udgifter til butikshusleje, medarbejdere mm.

Fx, så kunne det indgå billige bælter (Så skulle man nok finde en leverandør fra asien et sted), øreringe, ure, solbriller mm...

Nogle der evt synes om ideén? Og evt kommentarer ideér til at bygge videre på?
Avatar billede robertp Nybegynder
23. maj 2007 - 16:07 #1
Jeg ved ikke helt hvor ny den idé er. Så vidt jeg ved, så er de fleste af de veletablerede accessory firmaer på vej med herrekollektioner (Pilgrim, Dyrberg/Kern og hvad de allesammen hedder).

Men der er sikkert stadig plads i markedet. Især hvis du kan differentiere dig og skabe en meget skarp profil. Se f.eks. http://www.princeferdinand.com/ - det er startet af en dansker og han har meget godt styr på sin branding.

Ellers kan du gå efter børn/unge. Børnetøj boomer for tiden, har jeg hørt. Det gælder sikkert også accessories til børn.
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
23. maj 2007 - 16:17 #2
jeg mener også at der er rigtig mange af de forretninger på nettet. Du skal enten være markant billigere end de andre eller sælge nogle eksklusive produkter, som man ikke umiddelbart kan købe andre steder
Avatar billede stfn Nybegynder
23. maj 2007 - 21:48 #3
Pilgrim forsøgte/forsøger sig også med herre accessories så der findes da nogle stykker. Mener dog stadig der er plads på markedet.