Avatar billede jpi Mester
22. maj 2007 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til bærbar

Hvilket grafikkort er bedst til en bærbar computer ?

NVIDIA Quadro FX 3500M med 512 MB RAM eller
NVIDIA GeForce Go 7950 GTX med 512 MB DDR3 RAM

mvh
Avatar billede Jensen DK Novice
22. maj 2007 - 13:17 #1
Find først ud af om der i det hele taget kan sættes et grafik kort i maskinen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2007 - 13:44 #2
Du kan ikke skifte gfx kort i en bærbar.

Kigger du på bærbar med de 2 kort som mulige gfx kort, kommer det an på hvad du skal bruge den bærbare til. QuadroFX er til 3d rendering og grafisk arbejde på temmeligt højt plan. 7950GTX er et spille kort, godt til spil og meget andet. Så med mindre du skal lave 3d rendering og grafisk arbejde på ret avanceret niveau, ville jeg klart tage 7950GTX der er dog ikke særlig god batteritid på en maskine med så stort GFX kort
Avatar billede Jensen DK Novice
22. maj 2007 - 15:06 #3
drgonzo.
Hvorfor anbefaler du et kort når du lige har skrevet at man ikke kan skifte grafikkort i en bærbar?
jpi børt afvise dit svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2007 - 15:09 #4
Som drgonzo skriver:
"Kigger du på bærbar med de 2 kort som mulige gfx kort"
Det kan väre man har mulighed for at selv välge sin hardware (som DELL f ex)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2007 - 18:39 #5
ja, silbidor læs lige mit indlæg inden du brokker dig :) Dit eget indlæg er jo ikke for genialt ;)

"Kigger du på bærbar med de 2 kort som mulige gfx kort, kommer det an på hvad du skal bruge den bærbare til." den havde du vist lige overset. O-)-<
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2007 - 11:56 #6
hvad fandt du ud af?
Avatar billede jpi Mester
24. maj 2007 - 12:02 #7
Tak for hjælpen, det var lige de oplysninger jeg skulle bruge.

Det bliver en Dell XPS med GeForce 7950GTX. Den skal godt nok muligvis bruges til lidt 3D modellering, men ikke på et så højt niveau. Så med 2 maskiner der koster ca. det samme, vil man nok få mere "maskine" hvis grafikkortet ikke koster så meget.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2007 - 12:19 #8
du får et mere all-round kort med 7950GTX så det er nok ikke et helt dårligt valg. Men batteritid bliver en by i Rusland med det monster kort ;)