Avatar billede guldhammer72 Novice
20. maj 2007 - 02:01 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Betaingsside a'la Paypal?

Hej.

Er der nogen som kan oplyse mig hvad det kræver at lave en betalingsside a'la PayPal, StormPay, Egold, Ewire osv?

Kræver den nogen form for Godkendelse fra nogen myndighed, eller andet?

Mvh
Michael Guldhammer
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
20. maj 2007 - 14:36 #1
Jeg skal lige høre hvad du mener med en betalingsside. Vil du modtage betalinger via denne og med hvilke kort - eller vil du sælge en betalingsløsning der minder om disse sider og dermed være betalingsgateway?
Avatar billede guldhammer72 Novice
20. maj 2007 - 18:48 #2
Jeg vil du starte en betalingsløsning der minder om disse sider og dermed være betalingsgateway.
Avatar billede w13 Novice
20. maj 2007 - 19:20 #3
Jeg har selv overvejet det mange gange og fundet info på www.dibs.dk :)
Avatar billede groop Nybegynder
20. maj 2007 - 23:56 #4
w13: Jeg forstår ikke helt hvor dibs.dk kommer ind i billedet.

Vil du være underleverandør eller selv stå for det hele? Hvis det sidste så
ville jeg prøve, at opstarte uden tredje part. Det kræver selvfølgelig lidt mere idet du skal have en aftale på plads med hver af de enkelte banker samt kortudbydere. Præcis hvilke krav bankerne samt kortudbyderne stiller ved jeg ikke. Såfremt jeg husker rigtigt minder www.valus.dk lidt om ewire. Det blev udviklet af DnB NOR, Accenture og Netaxept. Prøv at kontakte dem.... Informationerne er dog næppe gratis. Du kan også certificere hos PBS http://www.pbs.dk/dk/it/it-services/certificering/. Held og Lykke.
Avatar billede w13 Novice
21. maj 2007 - 00:01 #5
groop: jeg kender ikke meget til det, men Dibs yder vel den service, som guldhammer72 efterspurgte i sit spørgsmål, så vidt jeg forstod. Altså svarer det til at købe et webhotel hos one.com i stedet for at have oprette sin egen server? På samme måde en tredjepart.
Avatar billede guldhammer72 Novice
21. maj 2007 - 00:41 #6
w13 >> Nej jeg mener betalingssider a'la PayPal, StormPay, Egold, Ewire osv.
dibs er ikke PayPal.

groop >> Ja, det er nok en nem løsning, men det er et PayPal lignende script, som jeg vil starte med, men om det er kompatibelt med bankerne skal jeg først ha undersøgt.
Avatar billede w13 Novice
21. maj 2007 - 00:56 #7
Okey, så har jeg misforstået. =)
Avatar billede groop Nybegynder
21. maj 2007 - 02:22 #8
Ellers kan du tage et kig på http://www.cashcow.dk/ - Det er det Interpay benytter.
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
21. maj 2007 - 22:48 #9
Okay - hvis du ønsker at være udbyder af disse betalingssider/betalingsmåder skal du godkendes som betalingsmiddel af blandt andet forbrugerombudsmanden. ewire er et betalingsmiddel, hvor du jo har en konto ved dem, som du kan bruge til at betale fra. PayPayl er til forskel fra f.eks. ewire også betalingskortindløser og dette kræver i Danmark godkendelse af PBS samt PCI Certificering af Visa/Mastercard. Hvad er du du godt kunne tænke dig at kopiere fra disse sider? Er det kontoordningen eller mikrobetalinger?
Avatar billede guldhammer72 Novice
22. maj 2007 - 00:39 #10
tp aalborg >> våde kontoordningen og mikrobetalinger.
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
22. maj 2007 - 11:02 #11
Så er det som sagt Forbrugerombudsmanden du skal have fat i. Du kan sagtens bruge kontoordningen til at håndtere mikrobetalinger med, som man kender fra Valus og ewire. Hvis du skal håndtere mikrobetalinger via betalingskort (f.eks. Dankort) er det PBS + PCI certificering du skal i gang med. Dette er en meget dyr og stor omgang.