Avatar billede sun1977 Nybegynder
19. maj 2007 - 23:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk på nettet

Hej

Jeg har længe gået og tænkt over at det ville være smart hvis man kunne have en "harddisk" på nettet til de ting man bare ikke vil miste (fx. billeder).

Findes der løsninger man kan bruge i dag? Og jeg tænker på løsninger på min 1 GB.

Jeg vil være glæd for alle input

mvh
sun1977
Avatar billede screem_brille Novice
19. maj 2007 - 23:38 #1
jo men med de priser harddiske og eksterne HD kabinetter er nede i er der ingen grund til at vælge den slags løsnigner.
Avatar billede leif Seniormester
19. maj 2007 - 23:38 #2
Når du siger Nettet mener du så Internettet eller på Netværket ?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2007 - 23:38 #3
Man kan faktisk bruge sin eller én google mailkonto som lagerplads.
Der er nogend er har lavet et smart utility hvormed man kan logge ind på sin lagerplads hos google og bruge den som online harddisk.

Her kan du se mere: http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm
Avatar billede sun1977 Nybegynder
19. maj 2007 - 23:40 #4
Internettet, altså en løsning hvor jeg ikke selv skal have hardisken i mit hjem.
Avatar billede leif Seniormester
19. maj 2007 - 23:43 #5
Så er en mulighed den som spacemaninc skriver eller fx. købe sig et større webhotel med FTP adgang og smide sine ting der op eller bruge en rigtig remote backup løsning som fx http://www.wannafind.dk/products/remotebackup.php
Avatar billede sun1977 Nybegynder
19. maj 2007 - 23:44 #6
Smart med at bruge Gmail som lagerplads. Problemet som jeg ser ved denne løsning er at der ikke er sikkerhed for reetablering ved tabte dataer.
Jeg ved godt der aldrig er 100 % sikkerhed men....

Jeg ved fx. at man kan købe sig til plads hos e-boks. Her er sikkerheden høj men prisen er også alt alt for høj.
Avatar billede perj Nybegynder
19. maj 2007 - 23:56 #7
Jeg har i et par måneder uden problemer anvendt Mozy.com http://mozy.com/
Du kan få 2 GB. gratis.
Avatar billede perj Nybegynder
20. maj 2007 - 00:11 #8
Du kan læse mere om Mozy her. Mozy har f.eks. ikke FTP adgang hvis du har behov for det. http://www.pcworld.dk/art/8564?page=1
Avatar billede sun1977 Nybegynder
20. maj 2007 - 09:34 #9
Peri

Det ser ud til jeg har afvist dit svar, det var bestemt ikke miningen (jeg er ny her), kan jeg rette dette?

Jeg vil også gerne acceptere det svar leif kom med, men jeg kan ikke se jeg kan gøre dette. Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør dette?
Avatar billede azerty Juniormester
20. maj 2007 - 09:47 #10
Opret et nyt spørgsmål "Point til..." og referer til dette spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 10:27 #11
Jeg har oprettet et spørgsmål da jeg har fået alle pointene:

http://www.eksperten.dk/spm/779200
Avatar billede sun1977 Nybegynder
20. maj 2007 - 10:38 #12
spacemaninc

Tak for hjælpen
Avatar billede stfn Nybegynder
22. maj 2007 - 22:41 #13
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2007 - 20:32 #14
Hey Sun

Kan du ikke gå ind på det spørgsmål jeg har lavet og oprette et svar, så du kan få point retur, jeg er blevet tildelt for mange.
Avatar billede daquar Nybegynder
07. juni 2007 - 10:58 #15
Jeg kan anbefale Strongspace (www.strongspace.com)

De tillader både adgang via. web interface, API og SSH (så du f.eks. kan rsync'e dine ting)

Kvaliteten af deres service taget i betragtning har de også utroligt gode priser.