Avatar billede ronni-n Nybegynder
16. maj 2007 - 21:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside. 800x600 eller 1024x768?

Hejsa.
Da jeg for nogle år siden rodede med hjemmesider, var det almindeligt at man lavede dem til en skærmopløsning på 800x600.
Men da der nu er gået lidt tid og flere og flere har fået skærme med højere opløsning, tænkte jeg på om den standard var blevet ændret, eller om man stadig laver siden til 800x600, det er jo lidt småt at kigge på hvis man fx. sidder med 1280x1024.

Hvilken opløsning laver i hjemmesider til nu til dags?

Mvh. Ronni
16. maj 2007 - 21:57 #1
Bare for sammenlignings skyld -> http://www.thecounter.com/stats/2007/May/res.php
Avatar billede mwm77 Nybegynder
16. maj 2007 - 22:29 #2
Hej Ronni.

Ja jeg vil sige at standarden idag ligge på 1024x768. Det er der flest mennesker der kører med, som du også kan se ud fra dr1 larry´s link. Vi nærmere os hvor 1280x1024 blir standard, men der er også kommet en del wide screen monitors der har deres egen opløsning, men 1024x768 er normal idag stadig..

        Mvh...MWM
Avatar billede stfn Nybegynder
17. maj 2007 - 18:16 #3
De fleste eksperter på området anbefaler stadig at man designer til opløsningen 800*600 da det langt fra er alle der kører full screen så selvom statestikkerne siger at den mest udbredte størrelse efterhånden er 1024*768 betyder det ikke at websiderne bliver vist i den størrelse. Dog kan du også tage en del af beslutningen på baggrund af din målgruppe. Henvender du dig fx til computerinteresserede er der jo god chance for at de kører en noget højere opløsning end gennemsnittet.
Avatar billede ronni-n Nybegynder
18. maj 2007 - 10:05 #4
1000 tak for svarende så blev jeg lidt klogere.