Avatar billede andersasp Nybegynder
16. maj 2007 - 07:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

få adgang til iis webhotel fra IP

Hejsa,

Jeg har en IIS kørende hvor jeg har sat et site op. Den virker fint på localhost på selve maskinen. Men når jeg udefra prøver at få fat i den via IP'en får jeg timeout???

Er der noget jeg manger at sætte op i min iis eller??

På forhånd tak
Avatar billede screem_brille Novice
16. maj 2007 - 07:52 #1
du skal forwarde port 80 i din router til din computers interne IP adresse.
Avatar billede andersasp Nybegynder
16. maj 2007 - 08:05 #2
Den kører direkte på en IP så der er ikke nogen router!
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 08:20 #3
Har du sat IIS til at lytte responde på IP'en? Med min apache skal jeg sætte den op til at lytte på den specifikke IP (eller IP Range) og Port 80, da den ellers vil gloome på alle porte!
Avatar billede andersasp Nybegynder
16. maj 2007 - 08:44 #4
Nej det tror jeg ikke, hvor gør man det??  jeg er helt ny i iis
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 08:49 #5
Jeg kender intet til IIS, det var bare et bud! Men prøv noget med "server instillinger".. hvis det altså findes på en IIS

Phuew.. Alt den snak om IIS og dejligt solskin gør jo en helt lækkersulten :-P
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. maj 2007 - 08:50 #6
Hvis du bare har klikket next, burde den staa til * (alle IP'er paa maskinen).
Har du firewall paa maskinen (evt. Windows egen)?
Avatar billede andersasp Nybegynder
16. maj 2007 - 08:54 #7
Uhmmm nej det er nemlig det jeg ikke har! det er en server som jeg har købt hos rackhost.dk - så man skulle jo tro det var sat rigtigt op! - jeg fatter det bare ikke??
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 09:00 #8
Er det så ikke bare at give Rackhost et kald!?
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 09:01 #9
Jf. deres hjemmeside så er der Fri support hverdage 9 - 16 på Standard og 24x7 på professionel
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 09:02 #10
Og klokken er nu 09:01 !-)
Avatar billede andersasp Nybegynder
16. maj 2007 - 09:47 #11
agraaaa sorry jeg er en noob.. det var port 80 i firewallen :(

Så jeg smider lige nogle points til screem_brille som jeg burde have gjort fra start !!!

God ferie!!
Avatar billede andersasp Nybegynder
16. maj 2007 - 09:47 #12
tak skal I have allesammen!!!
Avatar billede screem_brille Novice
16. maj 2007 - 09:51 #13
;)
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 10:38 #14
np