Avatar billede jokerper Nybegynder
15. maj 2007 - 23:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave et adressekartotek

Jeg har brug for hjælp til at lave et adressekartotek med mulighed for at oprette slette og ændre kontaktpersoner.

1. Jeg har filer til MS Access men har kun mysql - på min server.
Så hvis der er en, der kan omsætte/opsætte disse på min server. Jeg har et konveteringsprogram, men mangler lidt forståelse for sammen hængende.

Gigahost.dk som udbyder.

2. Den skal indeholde: navn,adresse,tlf.1,tlf.2,mobil1,mobil2,email1,email2.

Jeg har brug for et færdigt resultat.
Jeg er ikke newbie, men næsten.
Avatar billede intenz Novice
15. maj 2007 - 23:43 #1
Jeg tvivler på du finder hjælp herinde til sådan et projekt. Det er hjælp til selv-hjælp. Der er ikke mange der vil lave et færdigt resultat for point.

Just my 2 cents...
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. maj 2007 - 00:33 #2
Jo, men jeg vil også selv lave det, men mangler som sagt forståelsen for om man kan bruge det som jeg har i forvejen.
Da det er min første connection mellem mysql og .php, vil jeg gerne have lidt hjælp til at komme igang. Jeg har jo alle filerne til et færdigt Access project.
Avatar billede tzr Nybegynder
16. maj 2007 - 06:36 #3
Denne her tutorial ser ganske nice ud: http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/phpmysql
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. maj 2007 - 12:48 #4
Det er også fint nok med en guide, men det hjælper mig bare ikke til at ændre mine filer fra MS access til mysql. Da jeg har et færdigt projekt til MS Access som jeg helst vil bruge. Men jeg kender ikke noget til "ABDO - .mdb" eller hvad det nu hedder i Ms A. Så det jeg mere præcist har brug er måske en hjælp til at omsætte/opsætte dette på min gigahost.dk/server.
Avatar billede jokerper Nybegynder
19. maj 2007 - 13:47 #5
lukket:(
Avatar billede tzr Nybegynder
19. maj 2007 - 21:31 #6
Hvis du har et færdigt project i MS access du vil have over i mysql, så er det "bare" at ændre det kode i det færdige projekt til at køre mysql istedet for access. Må indrømme jeg aldrig har kørt access via php, så jeg ved ikke helt hvordan det virker, men jeg ved mysql ikke er specielt svært. Hvis det er, så er der et library til php der hedder adodb der kan køre som wrapper til alle mulige former for databaser, og jeg mener også den tager access, men er ikke sikker.
Avatar billede jokerper Nybegynder
21. maj 2007 - 18:07 #7
Nu har jeg bare et problem, med adgangskoden.

Er der nogle som kan hjælpe med dette?

Kan ikke lige finde ud af hvor det går galt!!!!