Avatar billede atvita Nybegynder
12. maj 2007 - 16:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fra billede til tekst

Jeg har et billede af nogen tekster, Hvordan kan jeg flytte dem over i excel uden af skrive det hele igen.

Kan man lave det til tekst og også kunne rette i det?
Avatar billede atvita Nybegynder
12. maj 2007 - 16:51 #1
Det skal lige siges at billedet er i pcen
Avatar billede atvita Nybegynder
12. maj 2007 - 17:03 #2
ingen hjælp?
Avatar billede trav4u2 Novice
12. maj 2007 - 17:22 #3
Du skal bruge et OCR program.
Her er et gratis af slagsen, så vidt jeg kan se.
Jeg kender det ikke selv, men prøv det :-)
http://www.download3000.com/download_14927.html

Hjemmesiden er her
http://www.simpleindex.com/
Avatar billede Slawomir Seniormester
12. maj 2007 - 17:29 #4
Avatar billede trav4u2 Novice
12. maj 2007 - 17:36 #5
Mere præcist er hjemmesiden for det gratis program her
http://www.simpleocr.com/

Hvis din tekst er dansk med æ, ø og å'er skal du muligvis regne med lidt ekstra arbejde. Men det er normalt let klaret i Word vha. Rediger ... Erstat funktionen.

God arbejdslyst!
Avatar billede Slawomir Seniormester
12. maj 2007 - 17:42 #6
du mener trial, ik?
Avatar billede trav4u2 Novice
12. maj 2007 - 17:56 #7
slawomir > Nej, efter hvad de skriver på hjemmesider er det freeware.
De har åbenbart mange andre produkter til salg så man skal kigge lidt efter freewarelinket :-)

"Download the SimpleOCR Freeware application (version 3.1)"
Avatar billede Slawomir Seniormester
12. maj 2007 - 17:59 #8
jeg har prøvet og blev smidt over på http://www.download.com/SimpleOCR/3000-2070_4-10152129.html
man ok har heller ikke prøve at oprette konto, måske er det gratis på denne måde :-)
Avatar billede trav4u2 Novice
12. maj 2007 - 18:12 #9
Ja, jeg kan godt se hvad du mener. Jeg tror det er fordi downloadet også indeholder
en 15-dages demo, jf
"Convert your scanned images to text files or Word documents with SimpleOCR--the only OCR (Optical Character Recognition) application that is completly free. SimpleOCR is also a royalty-free developer toolkit (aka SDK or API) that you may use to add OCR to your custom software application.

A 15-day demo of Charactell's Softwriting handprint recognition engine is also included. Machine print recognition has no limitations or advertisements. "
Fra http://www.topshareware.com/SimpleOCR-download-41060.htm

Men nu prøver jeg lige at installere programmet, så vender jeg tilbage ;-)
Avatar billede trav4u2 Novice
12. maj 2007 - 18:23 #10
Jo. Den ser ud til at være OK. Den trial der følger med vedrører genkendelse af håndskrift. Den kan man kun bruge i 14 dage.

Licensen på OCR-delen på alm. tekst/maskin tekst lyder: "You have unlimited license to use this engine"
Avatar billede trav4u2 Novice
12. maj 2007 - 18:43 #11
Nu da jeg havde installeret programmet skulle det da også afprøves, og nu står det meget klart hvorfor det er gratis ;-)

Det er nok den værste omgang OCR jeg har oplevet! Dansk er ikke en option og Engelsk, tja der ville jeg meget nødig skulle fejlrette på de hieroglyffer programmet præsenterer. Drop det!