Avatar billede atvita Nybegynder
11. maj 2007 - 10:57 Der er 5 kommentarer

Tekst fra word til exvel

Hej jeg har nogen tekster som dette:

Jens> 134,125,22,164,116,v65
Peter> 200, mmrt, 003, 854 osv..

De skal overføres til excel hvor jeg på det ene felt skriver navn og på det andet tal.

Og det er mange. Hvordan kan jeg flytte alle sammen på en gang nemt og hurtigt?
Avatar billede atvita Nybegynder
11. maj 2007 - 10:58 #1
Glemt lige at skrive at Navnene skal i navne feltet og tallene i tal feltet
Avatar billede supertekst Ekspert
11. maj 2007 - 11:06 #2
Hvert tal skal vel i en celle for sig?
A......B....C..
jens...134..125

eller?
Avatar billede atvita Nybegynder
11. maj 2007 - 11:12 #3
Altså jeg laver 2 felter i excel hvor jeg skriver i den ene Navn og i det andet Tal

Men teksterne i word står sådan her

Jens> 134,125,22,164,116,v65 osv...

Denne tegn > og komaene skal fjernes. Også skal Alle navnene flytte i det felt der hedder Navn og alle tal i den der hedder tal

Hvert eneste tal og navn i sin egen celle.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. maj 2007 - 11:28 #4
Prøv evt. at sende en lille model til pb@supertekst-it.dk - f.eks. Jens>... & Peter>.. og hvordan "de" skal se ud i Excel.

stammer data i Word fra en tekstfil?
er det en "engangsforestilling"?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. maj 2007 - 16:28 #5
Lav en søg/erstat på > og erstat det med , (husk at inkludere dit mellemrum efter > i søg/erstat).

Markér alle data. Konverter til tabel (tabel - konverter - tekst til tabel) med brug af , som separator. Kopier. Sæt ind i Excel.