Avatar billede zombien Juniormester
11. maj 2007 - 08:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IIS ver. 7.0 på Vista Home Premium

Hejsa...

Jeg har lige fået indkøbt en fin ny Acer TM 5510
som jeg regnede med, jeg skulle bruge som udvikling's maskine for nye scripts, dog har jeg lidt problemer med at forstå microsoft's nye underlige styresystem!!!!

hvilket jo så ikke skulle komme som et chok, jeg også ville få problemer med selve opsætningen af IIS!!!

jeg har lavet det sådan, selve F:\ drevet skal være root for min webserver, og derved har jeg lagt en default.htm ind for at kontrollere om jeg kunne få adgang til denne fil!!!

men jeg får en dejlig fejl
HTTP 401.3 - Access denied by ACL on resource

jeg har været inde i sikkerhed for mappen og tilføjet iisUser tror jeg nok den hedder, og givet denne fuld kontrol over mappen, men derfor får jeg stadig denne fejl :-(

håber der er nogen herude, som kan hjælpe mig med opsætningen
Avatar billede sth Novice
18. maj 2007 - 23:09 #1
trode ikke at iis var med i Vista Home Premium
Avatar billede zombien Juniormester
21. maj 2007 - 10:08 #2
jo, der ligger en fin IIS 7.0, tror det er Vista Home Basic du tænker på :-)
Avatar billede zombien Juniormester
21. maj 2007 - 10:09 #3
men problemet er klaret, så derfor lukker jeg spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 13:09 #4
...og hvordan fik du det så klaret ;)  ??