Avatar billede craft Nybegynder
10. maj 2007 - 21:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stort spring ved Enter i Office 2007

Hver gang jeg trykker Enter for at få tvungen linjeskift i Word 2007, synes jeg, mellemrummet mellem afsnittene er meget større end det var i de ældre versioner af Word.
Hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
10. maj 2007 - 21:29 #1
Prøv at gå ind under "Sidelayout". Under "Afstand" kan du se, hvor stor en afstand Word indsætter før og efter hvert afsnit.
Du kan ændre det ved at markere al din tekst og ændre tallene.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. maj 2007 - 17:04 #2
Du bør ændre din typografi i stedet for at markere al tekst og ændre afstanden. Hvis du ikke er helt stiv i det med typografier, synes jeg, at du skal kigge på Home-fanen. Hvis du klikker på Change Styles - Style Set, kan du vælge det style-set, der hedder Word 2003.

Hvis du gerne vil have dette ændret for "altid", bør du ændre typografien i din skabelon. Ellers skal du gøre dette, hver gang du åbner et dokument.
Avatar billede craft Nybegynder
12. maj 2007 - 12:41 #3
word-hajen, jeg kan ikke se nogen fane, der hedder Home (eller for den sags skyld Hjem) i mit danske Word. Kan du ikke forklare det lidt nærmere?

I øvrigt tak til r.hegaard, men det ser jo ud som om, word-hajens metode er den, jeg skal bruge, når jeg gerne vil gøre ændringen permanent.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. maj 2007 - 13:04 #4
Åh, der er vist noget med, at MS har oversat det totalt tåbeligt i den danske version. Den allerførste fane, du har i dit "værktøjsområde" (eller Ribbon som MS kalder det); tror faktisk at de har oversat den til Startside.
Avatar billede craft Nybegynder
12. maj 2007 - 16:58 #5
Ja, du havde fuldstændig ret, det hed Startside - og nu virker det! Mange tak. Smid et svar, så er der point.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. maj 2007 - 23:19 #6
Velbekomme :-)