Avatar billede amsn Nybegynder
10. maj 2007 - 09:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fade ind og ud i et dias show

Hej

Jeg er ved at lave et dias show i Flash.

Jeg har lagt 1 billed i frame 1 og i frame 2,3,4,5 osv.
(Det skal ikke køre selv, kun når man trykker på knap prev & Next)

Jeg går frem og tilbage mellem billederne med en frem knap og en tilbage knap hvorpå der ligger en go to next frame og en previus frame action.

Dette er nemt nok, men jeg vil gerne have at billede fader til sort og det nye billed fader frem fra sort.

Jeg lavede et movie clip med en fade som startede når mar trykkede på next og havde så håbet jeg kunne lave en action inden i mit movie clip der bad "hoved filme" at gå frem eller tilbage midt i min fade, men det kan jeg ikke finde ud af.

Nogle gode forslag? Eller nogen der har et sådan dias show jeg kan kigge på?

Håber mit ? er til at forstå..
Ha det rart
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. maj 2007 - 17:36 #1
Bare lav koden i dit movieclip som fader:

_root.nextFrame();

eller

_root.prevFrame();
Avatar billede amsn Nybegynder
10. maj 2007 - 18:29 #2
Perfekt. Lige det jeg havde brug for.
Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. maj 2007 - 18:32 #3
Jeg synes nok lige 200 point er meget i overkanten for et så simpelt spørgsmål. Det må du huske til en anden gang :)

Nu skal du markere mit navn of trykke Accepter.
Avatar billede amsn Nybegynder
10. maj 2007 - 18:45 #4
Ja nok lige i overkanten, men så kan det være du kan hjælpe mig med et ? merer.

Nu vil jeg gerne havde en: PREV og en NEXT knap og de må gerne ligge i hoved filmen
De skal altså starte fade filmen som så gør som du har svaret.

Hvilken kode skal der på prev & next knappen? skal man loade og unloade fade film?